عمومی

این ربات انسان‌نما حرف شما را می‌فهمد [تماشا کنید]

این ربات انسان‌نما حرف شما را می‌فهمد [تماشا کنید]

تصور اینکه ربات با شما حرف بزند و رفتارهایی کاملاً انسانی را از خود نشان بدهد، سناریویی است که به‌اندازه‌ی ترسناک بودن، پیشرفت فراوان فناوری در‌زمینه‌ی ساخت ربات‌های انسان‌نما را نشان می‌دهد. این سناریویی است که گویا ربات جدید Mendeebot آغازگر آن است.

ربات Mendeebot محصول جدید Mentee Robotics است. به‌گفته‌ی این شرکت، Mendeebot رباتی شخصی و مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که توانایی یادگیری فراوانی دارد، می‌تواند مانند انسان به پهلو راه برود، طی حرکت تعادلش را حفظ کند و روی بدنش کنترل داشته باشد.

Mentee Robotics این ربات را بدون سر و با ابعاد مشابه انسان بالغ طراحی کرده است. این ربات علاوه‌بر قابلیت‌های یادگیری برپایه‌ی هوش مصنوعی، توانایی جابه‌جاکردن اشیای سنگین و حفظ تعادل خود را در مسیر حرکت دارد.

در چند سال اخیر، رقابت شرکت‌های مختلف برای تولید ربات‌های انسان‌نما و هوشمند شدت گرفته است و شرکت‌هایی مانند هوندا و بوستون داینامیکس و حتی یکی از شرکت‌های ایلان ماسک نیز در حال کار روی محصولاتی با توانایی‌های خیره‌کننده هستند.

تفاوت عمده‌ی میان Mendeebot و سایر ربات‌های انسان‌نما ازجمله ربات اپتیموس تسلا، استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیشرفته و مدل‌های پردازش زبان طبیعی در Mendeebot است. این مدل‌ها به Mendeebot امکان می‌دهند که به‌صورت پیشرفته‌تری آموزش ببیند و صرفاً به دستورهای خاصی محدود نشود. به‌زبان ساده‌تر، ربات Mendeebot می‌تواند مکالمات روزمره‌ی انسانی را متوجه شود و دستورهای صادرشده را اجرا کند.

در ویدئویی که Mentee Robotics در یوتیوب به‌اشتراک گذاشته است، ربات Mendeebot به‌خوبی می‌تواند صحبت‌های انسانی را درک و دستور خواسته‌شده را اجرا کند. این قابلیت خیره‌کننده‌ای است که حتی ربات ایلان ماسک نیز هنوز به آن نرسیده است.

مقاله‌های مرتبط

ربات Mendeebot با داشتن دو دست و دو پا، ظاهری انسانی دارد؛ ازاین‌رو، می‌تواند اغلب فعالیت‌های انسانی را به‌خوبی انجام دهد. شرکت Mentee Robotics می‌گوید که قرار است این ربات را برای انجام کارهای روزمره آموزش دهد.

آموزش ازطریق اجرای نسخه‌ی شبیه‌سازی‌شده‌ی ربات آغاز می‌شود که فعالیت مدنظر را بارهاوبارها انجام می‌دهد و پس‌از‌آن، از ربات خواسته می‌شود که کارها را در دنیای واقعی انجام دهد.

ربات Mendeebot در دو مدل مختلف برای فعالیت‌های شخصی و تجاری طراحی می‌شود. این ربات بیش از ۱۵۰ پوند (حدود ۶۸ کیلوگرم) وزن دارد و احتمالاً با قیمت گزافی به بازار عرضه خواهد شد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا