رمز ارز

این بار تصمیمات مقامات آمریکایی به نفع ارزهای دیجیتال تمام شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از پنج‌شنبه و جمعه وحشتناک برای ارزهای دیجیتال، تصمیم تنظیم‌کننده‌های فدرال برای بازگرداندن کامل سپرده‌های بانک سیلیکون ولی و اعلامیه فین‌تک سیرکل (Circle) برای پوشش ذخایر استیبل کوین USDC خود، باعث ایجاد نور امیدی در دل سرمایه‌گذاران کریپتو شد و قیمت رمزارزها را بار دیگر به سمت بالا سوق داد.
در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با یک رشد ۹٫۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، در محدوده ۲۲،۴۵۰ دلار معامله می‌شود. این ارز دیجیتال در اوایل روز جمعه و به دلیل برداشت انبوه مشتریان سیلیکون ولی از این بانک، به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرده بود.
به دنبال رشد قیمت رمزارزها، ارزش کل بازار کریپتو هم با بیش از ۸ درصد رشد در ۲۴ ساعت گذشته، دوباره به بالای ۱ تریلیون دلار بازگشته است.
در بیانیه مشترک روز یکشنبه، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری، جروم پاول، رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو و مارتین گرونبرگ، رئیس بیمه سپرده فدرال (FDIC) ایالات متحده، گفتند که پس از ارزیابی توصیه‌های FDIC و فدرال رزرو و مشورت با جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، اقدامات قاطعی برای محافظت از تمام سپرده‌گذاران و اقتصاد ایالات متحده با تقویت اعتماد عمومی به سیستم بانکی این کشور، آغاز شده است.
در همین راستا، فدرال رزرو یک برنامه کمک مالی برای بانک‌ها و سایر شرکت‌های سپرده‌گذاری ایجاد کرده و ۲۵ میلیارد دلار را در اختیار شرکت‌های واجد شرایط قرار داده تا از مشکلات بیشتر مرتبط با نقدینگی بانکی جلوگیری کند.
همچنین، شرکت سیرکل اخیراً اعلام کرده در صورتی که ۳٫۳ میلیارد دلار ذخیره نقدی خود را در بانک سیلیکون ولی دریافت نکند، «هرگونه کسری» در ذخایر پشتوانه استیبل کوین USDC خود را پوشش خواهد داد و در صورت لزوم، از سرمایه خارجی هم استفاده خواهد کرد. به دنبال انتشار این خبر، ارزش استیبل کوین USDC که تا ۰٫۸۸ دلار کاهش یافته بود، اکنون به ۰٫۹۹ دلار رسیده است.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا