اینستاگرام با پاداش ۵۰ هزار دلاری بهدنبال کاربران تیکتاک است!
اینستاگرام با پاداش ۵۰ هزار دلاری بهدنبال کاربران تیکتاک است!
طبق گزارش The Information، اینستاگرام از غیبت تیکتاک در اپ استورها سوءاستفاده کرده است و به تولیدکنندگان محتوا در تیکتاک جوایز نقدی زیادی برای انتشار ریلز در اینستاگرام ارائه میدهد. گفته میشود که این پاداشها بین ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار دلار در ماه متغیر است.
متا در گذشته برای رقابت با تیکتاک مبلغ پرداختی خود به اینفلوئنسرها را افزایش داد؛ اما به نظر میرسد که این مبالغ ماندگار نبودهاند. در سال ۲۰۲۱، اینستاگرام برنامهی پاداش ریلز را راهاندازی کرد؛ ولی در سال ۲۰۲۲، تولیدکنندگان محتوا اعلام کردند که این پلتفرم شروع به کاهش پرداختهایشان کرده است تا اینکه در سال ۲۰۲۳ بهطور کامل متوقف شد.
گزارش پاداش جدید در برههای پرآشوب برای تیکتاک منتشر میشود؛ زمانی که این اپلیکیشن از ۱۹ ژانویه (۳۰ دی) بهطور موقت برای کاربران آمریکایی مسدود شد. اگرچه تیکتاک از روز یکشنبه دوباره پساز ۱۴ ساعت قطعی در دسترس قرار گرفت، هنوز به اپ استورها بازنگشته است.
اینستاگرام در چند روز اخیر مجموعهای از بهروزرسانیها را منتشر کرد که احتمالاً هدفش جذب کاربران تیکتاک بوده است؛ ازجمله تغییر فرمت پستها از مربع به مستطیل و افزایش طول ریلز به سه دقیقه. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، اعلام کرد که شرکتش در حال کار روی اپلیکیشن جدید ویرایش و خلق ویدئو است که بهطور مستقیم با CapCut، اپلیکیشن متعلق به بایتدنس، رقابت میکند.
مقالههای مرتبط
ممکن است تغییرات جدید اینستاگرام برای جذب کاربران تیکتاک کافی نباشد؛ زیرا برخی از آنها از رویکرد محافظهکارانهی متا در زمینهی بررسی حقایق و سیاستهایی که بهنظر میرسد برای راضیکردن دولت جدید طراحی شدهاند، ناراضی هستند.
در اقدامی مشابه، تب ویدیئویی جدیدی به نوار پایین اپلیکیشن ایکس اضافه شد تا کاربران بتوانند ویدئوهای عمودی خود را راحتتر منتشر کنند. بهنظر میرسد که این تلاش برای جذب کاربران تیکتاک باشد.