بازی

ایلان ماسک قرارداد خود برای خرید توییتر را فسخ کرد

ایلان ماسک قرارداد خود برای خرید توییتر را فسخ کرد

بلومبرگ گزارش کرده که بر اساس یک پرونده جدید در کمیسیون بورس و اوراق بهادار [SEC]، ماسک قرارداد خود را برای خرید توییتر، غول رسانه‌های اجتماعی فسخ خواهد کرد.

Twitter رسما مطلع شد که قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری آن‌ها با ایلان ماسک که این رسانه‌ اجتماعی را تبدیل به یک شرکت خصوصی می‌کرد، روز جمعه فسخ می‌شود.

مطلب پیشنهادی:راهنمای نصب ماد ماینکرفت نسخه جاوابا مادهای ماینکرفت دنیای جدیدی را خلق کنید
راهنمای نصب ماد ماینکرفت نسخه جاوا

این اتفاق پس از ماه‌ها گمانه‌زنی رخ داده که ادعا میشد ماسک نسبت به انجام این معامله مردد شده، زیرا مکررا بابت خودداری توییتر از افشای تمام داده‌هایشان در رابطه با ربات‌های اسپم شکایت می‌کرد.

ابتدای هفته گذشته، با طولانی شدن مذاکرات، گزارش شده بود که خرید توییتر توسط ماسک در «خطری جدی» قرار دارد و اکنون به طور کامل لغو شده است.

توییتر

در واکنش به لغو قرارداد، Twitter از ماسک شکایت کرد. برت تیلور، رئیس هیئت مدیره توییتر، اندکی پس از انتشار این خبر، در توییتی نوشت:

هیئت مدیره توییتر متعهد به تکمیل معامله با قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک است و قصد دارد اقدامات قانونی را برای اجرای توافقنامه ادغام دنبال کند. ما مطمئن هستیم که در دادگاه صدارت عظمی ایالت دلاور، پیروز خواهیم شد.

ماسک اولین بار در ماه آوریل پیشنهاد خرید توییتر را داد که باعث شد هیئت مدیره این شرکت یک طرح «قرص سمی» را برای جلوگیری از این معامله اتخاذ کند. توییتر متعاقبا مسیر خود را تغییر داد و با خرید ۴۴ میلیارد دلاری موافقت کرد که ماسک آن را «بهترین و آخرین» پیشنهاد خود خوانده بود.

ماسک با افزودن Twitter به دارایی‌های خود که شامل اسپیس‌ایکس و تسلا نیز می‌شود، گفت که سیاست‌های اعتدال را کنار می‌گذارد و در عین حال ممنوعیت فعالیت شخصیت‌های جنجالی مانند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا را لغو می‌کند. او همچنین قول داد که به مشکل دائمی توییتر با ربات‌های اسپم و اکانات‌های جعلی رسیدگی کند.

توییتر

پس از پذیرفته شدن این قرارداد، ماسک به طور مداوم با توییتر درگیری داشت و مدعی نقض قرارداد به دلیل عدم تمایل آن‌ها به افشای تعداد واقعی اکانت‌های جعلی در این پلتفرم بود. توییتر به طور پیوسته این معامله را پیش بُرد و هیئت مدیره به اتفاق آرا توصیه کرد که سهامداران به این معامله رای مثبت دهند. همچنین شروع به اخراج کارمندان برای آماده‌سازی تکمیل قرارداد کرد.

ایلان ماسک هنوز به فسخ قرارداد واکنشی نشان نداده است. پیامدهای این معامله بسیار مهم است، اگرچه عواقب آن در حال حاضر نامشخص است. به هر طریق، به نظر می‌رسد که توییتر برای عموم باقی خواهد ماند.

مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده | تیر ۱۴۰۱آموزش خرید و اسمبل سیستم مناسب گیم با بودجه متوسط
راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده | تیر ۱۴۰۱


Top10: تاثیرگذارترین بازی‌های ویدئویی!

تماشا از کانال یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا