عمومی

ایسر لپ‌تاپ جدیدی با پردازنده جنجالی اسنپدراگون X و طراحی جذاب رونمایی کرد

ایسر لپ‌تاپ جدیدی با پردازنده جنجالی اسنپدراگون X و طراحی جذاب رونمایی کرد

مدت زیادی را برای از راه رسیدن لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های جدید و البته جذاب کوالکام منتظر مانده‌ایم. حالا در کنار برندهایی همچون مایکروسافت، لنوو و اچ‌پی، ایسر نیز لپ‌تاپ جدیدی با پردازنده‌های سری ایکس کوالکام راهی بازار خواهد کرد. لپ‌تاپ Swift 14 AI همان‌طور که از نامش نیز پیدا است، تمرکز ویژه‌ای روی قابلیت‌های هوش مصنوعی خواهد داشت.

کاربران برای تهیه‌ی لپ‌تاپ Swift 14 AI، می‌توانند بین دو مدل مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت (X1E-78-100) با CPU-ی ۱۲ هسته‌ای (۸ هسته‌ی قدرتمند و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف) یا اسنپدراگون ایکس پلاس (X1P-64-100) با CPU-ی ۱۰ هسته‌ای (۶ هسته‌ی پرقدرت و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف) انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید

نکته‌ی مهم در مورد لپ‌تاپ جدید این است که ایسر از قدرتمندترین نسخه‌ی تراشه‌ی ایکس الیت استفاده نکرده است. پردازنده در نسخه‌ی X1E-78-100 درواقع با ۴۰۰ مگاهرتز سرعت کلاک پایین‌تر و پردازنده‌ی گرافیکی آن نیز با ۲۵۰ مگاهرتز سرعت کلاک پایین‌تر نسبت به بالاترین نسخه، کار می‌کنند.

تراشه‌های جدید کوالکام از ماژول NPU با حداکثر توان پردازشی ۴۵ تریلیون عملیات‌برثانیه استفاده می‌کنند و می‌توانند همراه خوبی برای قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در ویندوز باشند.

تراشه‌های مبتنی بر آرم (همچون ایکس الیت و ایکس پلاس) از تراشه‌های مبتنی بر معماری x64 بهینه‌تر هستند و به همین‌دلیل، ایسر ادعا می‌کند که Swift 14 AI می‌تواند با تکیه بر باتری ۷۵وات‌ساعتی‌اش، تا ۱۶ ساعت شارژدهی داشته باشد.

لپ‌تاپ جدید ایسر، با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5X، حداکثر ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی NVMe و نمایشگر ۱۴٫۵ اینچ IPS با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی همراه شده است. یک وبکم که می‌تواند تصاویر را با وضوح 1440p ضبط کند نیز مجموعه را تکمیل می‌کند.

لپ‌تاپ سوییفت ایسر، امکانات جالب دیگری هم در چنته دارد. مثلا قابلیت «نشانگر فعالیت» یا activity indicator در زمان فعال شدن کوپایلت، روی ترک‌پد به نمایش در می‌آید و البته یک دکمه‌ی اختصاصی برای کوپایلت نیز روی لپ‌تاپ تعبیه شده است. دکمه‌ی اختصاصی دیگری هم برای انتقال مستقیم کاربر به برنامه‌ی AcerSense و قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است.

ایسر در بخش درگاه‌ها و اتصالات نیز کم نگذاشته است و یک جک ۳٫۵ میلی‌متری، یک درگاه HDMI 1.4، دو درگاه تایپ سی با پشتیبانی از DP و همچنین شارژ دستگاه و دو درگاه USB 3.2 Gen 1 تایپ A را در اختیار قرار می‌دهد.

لپ‌تاپ جذاب ایسر اواسط تابستان امسال در بازار آمریکا و با قیمت پایه‌ی ۱۰۹۹ دلار راهی بازار می‌شود و برای سایر بازارها نیز با قیمت ۱۴۹۹ دلار در دسترس قرار خواهد داشت.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا