تکنولوژی

ایجاد وبسایت فروشگاهی با وردپرس یا گزینه‌های بهتر و جدیدتر؟

ایجاد وبسایت فروشگاهی با وردپرس یا گزینه‌های بهتر و جدیدتر؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

انتخاب پلتفرم مناسب برای راه‌اندازی وبسایت فروشگاهی یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که صاحبان کسب‌وکار باید اتخاذ کنند.
وردپرس یکی از گزینه‌های پرطرفدار در بازار است و در مقابل وبیت یکی از راهکارهای نوینی است که برای پر کردن خلاءهای مرتبط با وردپرس، خصوصاً برای کاربران ایرانی، ارائه شده است. البته که هر کدام از این گزینه‌ها ویژگی‌ها و مزایای منحصر‌به‌فرد خود را دارند. در این مقاله، به بررسی دقیق این دو پلتفرم می‌پردازیم تا شما را در انتخابی آگاهانه یاری دهیم.

مقدمه

زمانی که تصمیم می‌گیرید یک فروشگاه آنلاین راه بیندازید، انتخاب‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. اگر وقت و زمان زیادی داشته باشید، احتمالاً سراغ یک تیم برنامه‌نویس خواهید رفت و از آن‌ها خواهید خواست تا دقیقاً مطابق با انتظارات شما چیزی متمایز تهیه کنند. اگر هم زمان یا سرمایه چندانی نداشته باشید، شانس زیادی وجود دارد که کار خود را با وردپرس راه بیندازید.

حال اما یک راه حل تازه نیز پیش روی شماست؛ وبیت، یک وب‌اپلیکیشن فروشگاهی است که می‌تواند راهکار مناسبی برای شمایی که قصد راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین دارید، باشد. این محصول امکان توسعه آسان‌تر، سریع‌تر و بدون محدودیت را برای شما فراهم می‌کند و در عین حال از پشتیبانی بالا و قیمتی مناسب نیز برخوردار است.

وردپرس؛ غول دنیای سایت‌سازی

‌ از زمان راه‌اندازی در سال 2003، وردپرس به پلتفرمی برجسته برای ایجاد وب‌سایت‌ها تبدیل شده است. برگ برنده وردپرس در آن است که کاربران می‌توانند به‌سرعت و بدون دانش برنامه‌نویسی، وب‌سایت‌های حرفه‌ای برای خود ایجاد کنند. در حال حاضر بیش از 65 درصد وب‌سایت‌های جهانی از این پلتفرم استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد وردپرس قدرت و محبوبیت زیادی از منظر کاربران دارد. با دسترسی به بیش از 55 هزار افزونه رایگان و هزاران قالب، وردپرس انعطاف‌پذیری بالایی را برای سفارشی‌سازی وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهد. استفاده از وردپرس می‌تواند هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری را کاهش دهد، در حالی که قابلیت‌های سئوی قوی آن به بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو و دسترسی به مخاطبان بیشتر کمک می‌کند.

ایجاد وبسایت فروشگاهی با وردپرس یا گزینه‌های بهتر و جدیدتر؟

وبیت، یک راهکار مدرن و تازه‌نفس

وبیت یک وب‌اپلیکیشن است. به‌عنوان نسل بعدی وب‌سایت‌ها، وب‌اپلیکیشن‌ها این امکان را دارند که در عین دردسترس بودن از طریق مرورگرها، بدون نیاز به نصب روی تلفن هوشمند شما تمام خصوصیات یک اپلیکیشن را نیز دارا باشند؛ همان تکنولوژی که اپلیکیشن‌های ایرانی پس از محدود شدن توسط اپ استور از آن برای ادامه حیات خود روی محصولات اپل استفاده کردند. وبیت برای مخاطبین خود این امکان را فراهم می‌کند که یک فروشگاه آنلاین، دقیقاً مطابق با نیازهای خود داشته باشند بدون این که درگیر پروسه پیچیده طراحی یک وبسایت از صفر و یا گرفتار محدودیت‌های افزونه‌های وردپرس شوند. با یک تیم برنامه‌نویس قدرتمند در پس زمینه، این وب‌اپلیکیشن برای تمامی نیازهای کسب‌وکار شما راهکاری دارد و توسعه یک فروشگاه آنلاین را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر می‌سازد.

برتری‌های وردپرس

نمی‌شود منکر آن شد که وردپرس برای بسیاری از افراد، انتخاب مناسبی است. از افزونه‌های فراوان تا هزینه راه‌اندازی بسیار پایین آن را به گزینه‌ای مطلوب تبدیل می‌کند. برخی از برتری‌های این پلتفرم عبارتند از:

  • پلتفرمی بسیار باسابقه و دارای جامعه‌ای بزرگ از مخاطبان
  • انعطاف‌پذیری بالا با داشتن هزاران افزونه و قالب
  • مناسب‌سازی شده برای سئوی حداکثری
  • به‌روزرسانی مستمر
  • مناسب برای انواع کاربری‌ها
  • تنوع افزونه‌ها
  • امکانات مدیریت و شخصی‌سازی بالا
  • هزینه راه‌اندازی پایین

برتری‌های وبیت

وبیت اختصاصاً برای فروشگاه بودن طراحی شده است. این مسئله به خودی خود وبیت را به گزینه‌ای مناسب برای کسانی تبدیل می‌‌کند که قصد فروش محصولی فیزیکی یا دیجیتالی دارند. برخی از برتری‌های وبیت عبارتند از:

  • رابط کاربری آسان
  • پشتیبانی اختصاصی در تمام مراحل توسعه و بهره‌برداری
  • سرعت بالای صفحات
  • امکان توسعه آسان‌تر و سریع‌تر فروشگاه
  • امکان استفاده از هوش مصنوعی برای اتوماسیون فرآیندها
  • استفاده از تکنولوژی تازه‌تر وب‌اپلیکیشن
  • امکان شخصی‌سازی عمیق و فراتر از پلاگین‌ها
  • مدیریت آسان سفارشات با داشبورد مدیریتی کارآمد
  • دسترسی به داده‌ها و داشبوردهای فروش اختصاصی برای تصمیم‌گیری‌های استراتژیک
ایجاد وبسایت فروشگاهی با وردپرس یا گزینه‌های بهتر و جدیدتر؟

مقایسه چند خصوصیت کلیدی

در این بخش تلاش می‌کنیم تا از نظر چند پارامتر اصلی که در ساخت یک فروشگاه آنلاین موثر است، این دو پلتفرم را با هم مقایسه کنیم.

شخصی‌سازی

وردپرس پلاگین‌های فراوانی برای شخصی‌سازی در اختیار شما قرار داده و این امکان را به‌شما می‌دهد که خودتان تغییرات مدنظرتان را روی وب‌سایت اعمال کنید. با این وجود همیشه خواسته‌هایی وجود خواهد داشت که در پلاگین‌ها و راهکارهای از پیش طراحی شده وردپرس وجود نداشته باشد. در مقابل از آنجایی که اکثر شخصی‌سازی در وبیت به‌جای شخص شما توسط یک تیم برنامه‌نویس انجام می‌شود، وبیت این توانایی را دارد که تک تک خواسته‌های شما را به‌شکل دقیق و بدون هیچ‌گونه محدودیتی پیاده‌سازی کند.

رابط کاربری

کاربری و رابط کاربری دو عامل مهم در انتخاب پلتفرم برای ساخت وبسایت هستند. وبیت با طراحی رابط کاربری ساده و مدرن، سعی در جذب کاربرانی دارد که به دنبال راه‌حل‌های سریع و آسان هستند. وردپرس نیز با ارائه انعطاف‌پذیری بالا در طراحی، پاسخگوی نیازهای متنوع کاربران خودش است.

تکنولوژی

اگرچه وردپرس قدمت بسیار بیشتری نسبت به وبیت دارد، وبیت در مقایسه با وردپرس از تکنولوژی تازه‌تری استفاده می‌کند. راه‌اندازی فروشگاه روی یک تکنولوژی تازه‌تر که امکان افزوده شدن به تلفن‌های هوشمند را نیز داشته و از سرعت بیشتری نیز برخوردار است، می‌تواند سرمایه‌گذاری هوشمندانه و ماندگاری برای شما باشد.

هزینه‌ها و بودجه‌بندی

هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری وبسایت یکی از عوامل تأثیرگذار در انتخاب پلتفرم است. وبیت و وردپرس هر دو گزینه‌هایی با هزینه‌های متفاوت را ارائه می‌دهند که بسته به نیازها و بودجه کاربران، گزینه بهینه از شخصی به شخصی دیگر تفاوت دارد.

هزینه طراحی یک فروشگاه به‌وسیله وردپرس، بسیار به نیروی اجرایی آن وابسته است. اگرچه که اگر خودتان وبسایت خودتان را روی وردپرس بسازید، به‌جز هزینه‌های سرور متحمل هیچ هزینه‌ خاصی نمی‌شوید، عموم افراد برای صرفه‌جویی در زمان و دست‌یابی به کیفیت بالاتر، طراحی فروشگاه وردپرسی خود را به تیم‌های متخصص می‌سپارند که قیمت‌های متفاوت و حتی بالایی را برای خدمات خود ارائه می‌دهند. از طرفی هزینه طراحی فروشگاه توسط وبیت، تفاوت چندانی با وردپرس نداشته درصورتی که امکان توسعه و شخصی‌سازی بیشتری را فراهم می‌کند.

جامعه کاربران و پشتیبانی

دسترسی به منابع آموزشی و پشتیبانی فنی می‌تواند در موفقیت وبسایت تأثیرگذار باشد. وردپرس با داشتن یک جامعه کاربری بزرگ و فعال، منابع آموزشی و پشتیبانی گسترده‌ای را ارائه می‌دهد و در مقایسه با وبیت، جامعه بسیار وسیع‌تری دارد. با این وجود تیم پشتیبانی وبیت با حضور صبورانه خود در کنار شما، پاسخگوی تمامی نیازهایتان خواهد بود تا در هیچ یک از مراحل فرآیند احساس کمبود نداشته باشید.

نتیجه‌گیری

انتخاب بین وبیت و وردپرس بستگی به نیازهای خاص، ترجیحات، و بودجه هر کاربر دارد. اگر در شروع مسیر هستید، نیازهای خود را به‌درستی نمی‌شناسید و یا قصد دارید از وب‌سایت خود استفاده‌ای به‌جز فروشگاه کنید، احتمالاً وردپرس انتخاب بهتری برای شماست. در مقابل، اگر نیازهای به‌خصوصی دارید که در افزونه‌های وردپرس یافت نمی‌شود، قصد توسعه حرفه‌ای‌تر فروشگاه خود را دارید و یا در پی تکنولوژی‌ تازه‌تری هستید، وبیت می‌تواند راه حل قاطعی برای مشکلات شما باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا