عمومی

ای‌ام‌دی بزرگ‌ترین لابراتوار خصوصی هوش مصنوعی در اروپا را تصاحب کرد

ای‌ام‌دی بزرگ‌ترین لابراتوار خصوصی هوش مصنوعی در اروپا را تصاحب کرد

AMD اعلام کرد که در جهت ارتقاء توانایی تراشه‌های هوش مصنوعی خود، شرکت فنلاندی Silo AI را به مبلغ حدود ۶۶۵ میلیون دلار خریداری خواهد کرد.

ساخت و آموزش مدل‌های زبانی بزرگ یکی از چالش‌های شرکت‌های فناوری محسوب می‌شود. تیم قرمز معتقد است که خرید Silo AI موجب خواهد شد توسعه‌دهندگان ابزارهای هوش مصنوعی بتوانند مدل‌های پیچیده‌تری را به‌کمک پردازنده AMD توسعه دهند.

Silo AI قابلیت‌های توسعه‌ی نرم‌افزاری AMD را تقویت خواهد کرد و به‌گفته‌ی وامسی بوپانا، معاون ارشد هوش مصنوعی ای‌ام‌دی؛ «سرمایه‌گذاری در این استارتاپ می‌تواند به توسعه‌ی کسب‌وکار AMD در آینده کمک قابل توجهی کند.»

بوپانا می‌گوید: «تیم خبره و مجرب Silo AI، در جهت توسعه‌ی مدل‌ها و راه‌حل‌های هوش مصنوعی، از جمله مدل‌های زبانی بزرگ پیشرفته‌ مبتنی‌بر پلتفرم‌های AMD، به بهبود استراتژی ما در این زمینه کمک خواهند کرد و باعث پیشرفت سریعی در ساخت و اجرای ابزارهای هوش مصنوعی برای مشتریان جهانی ما می‌شوند.»

شرکت Silo AI مستقر در هلسینکی، فنلاند، بزرگ‌ترین لابراتورا خصوصی هوش مصنوعی در اروپا به‌شمار می‌رود و با تخصص در ارائه‌ی راه‌حل‌های پیشرفته‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی، به مشتریان کمک می‌کند تا این فناوری را در محصولات و خدمات خود ادغام کنند. شرکت‌هایی در اروپا و آمریکای شمالی مانند فیلیپس، رولزرویس و Unilever جزو مشتریان Silo AI هستند.

تصاحب Silo AI آخرین اقدام AMD با هدف گسترش دامنه‌ی فعالیت‌هایش در حوزه‌ی هوش مصنوعی است. سال گذشته، تیم قرمز شرکت‌هایی مانند Mipsology و Nod.ai را خریداری و بیش از ۱۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا