عمومی

اگر از پیشنهادهای اینستاگرام خسته‌اید، به‌زودی می‌توانید الگوریتم آن را «ریست» کنید!

اگر از پیشنهادهای اینستاگرام خسته‌اید، به‌زودی می‌توانید الگوریتم آن را «ریست» کنید!

اینستاگرام به منظور بهبود تجربه‌ی کاربری، قابلیت جدیدی را توسعه می‌دهد تا کاربران بتوانند تنظیمات الگوریتم پیشنهادی محتوا را تغییر دهند. به عبارت دیگر، کاربران می‌توانند الگوریتم را به گونه‌ای تربیت کنند تا محتوای پیشنهادی در بخش‌های مختلف مانند اکسپلور، فید اصلی و ریلز، با علایق و ترجیحات شخصی آن‌ها همخوانی بیشتری داشته باشد.

براساس بیانیه‌ی رسمی متا، شخصی‌سازی الگوریتم اینستاگرام برای کاربرانی طراحی شده است که احساس می‌کنند توصیه‌های محتوا دیگر با علایق آن‌ها مطابقت ندارد. به عنوان مثال، شاید در گذشته ویدیوهای دستور پخت غذا را دوست داشته‌اید، اما اکنون دیگر به آن‌ها علاقه‌ای ندارید و بااین‌حال همچنان در صفحات ریلز و اکسپلور محتوای مربوط به دستور پخت غذا را می‌بینید.

قابلیت ریست الگوریتم اینستاگرام

Instagram

قابلیت مورد بحث شبیه به قابلیتی است که تیک‌تاک سال گذشته معرفی کرد و به کاربران اجازه داد فید For You را ریست کنند.

پس از ریست‌کردن تنظیمات پیشنهادی اینستاگرام، الگوریتم مجدداً بر اساس تعاملات شما با پست‌ها و حساب‌های مختلف، محتواهایی را به شما پیشنهاد خواهد داد که با علایق شما همخوانی بیشتری دارد. در صورت تمایل به انجام این کار، می‌توانید فهرست دنبال‌شدگان خود را بررسی کرده و حساب‌هایی را که دیگر مورد علاقه‌تان نیستند، حذف کنید.

آدام موسری، مدیر اینستاگرام، می‌گوید که ویژگی جدید نباید به‌طور مکرر استفاده شود، زیرا تنها برای مواردی طراحی شده است که می‌خواهید الگوریتم را به‌طور کامل تغییر دهید.

موسری گفت: «می‌خواهم واضح بگویم که این کار بزرگی است و باعث می‌شود اینستاگرام در نظر شما در ابتدا جذابیت خود را از دست بدهد، زیرا الگوریتم ما با فرض عدم آشنایی با علایق شما عمل خواهد کرد و یادگیری مجدد آن‌ها زمان می‌برد؛ بنابراین کاری نیست که توصیه کنم همیشه انجام دهید؛ اما اگر به جایی رسیدید که واقعاً احساس خوبی نسبت به تجربه‌تان [در اکسپلور] نداشتید، تغییر الگوریتم می‌تواند راهکار باشد.»

مقاله‌های مرتبط

ویژگی جدید به مجموعه ابزارهای اینستاگرام پیوسته است که به کاربران امکان می‌دهد تا محتوای پیشنهادی خود را شخصی‌سازی کنند. کاربران با انتخاب گزینه‌های «علاقه‌مندم» یا «علاقه‌مند نیستم» برای هر پست، می‌توانند به الگوریتم اینستاگرام جهت‌ بدهند و بر نوع محتوایی که به آن‌ها نمایش داده می‌شود، کنترل بیشتری داشته باشند. با استفاده از ویژگی Hidden Words، کاربران قادر خواهند بود تا محتواهایی را که حاوی کلمات یا عبارات خاصی هستند، از فید خود حذف کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا