تکنولوژی

اکسید اکسلانتیکس ET، خودروی لوکس و برقی چری، در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد

اکسید اکسلانتیکس ET، خودروی لوکس و برقی چری، در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد

چری و برندهای زیرمجموعه آن همچون جتور و اکسید، حضور قدرتمندی در نمایشگاه خودروی پکن 2024 داشتند. یکی از خودروهای جدید و لوکس این شرکت، اکسید اکسلانتیکس ET است که یک شاسی‌بلند مجلل و الکتریکی به‌حساب می‌آید. به گفته مدیران اکسید، پیش‌فروش اکسید اکسلانتیکس ET از پانزدهم آوریل در چین آغاز شده است.

اکسید اکسلانتیکس ET برای نخستین‌بار در تاریخ 18 مارس از سوی برند لوکس چری یعنی اکسید معرفی شد. این خودرو پرچمدار بخش خودروهای الکتریکی اکسید خواهد بود؛ البته این کراس‌اوور الکتریکی در چین با نام استرا ET شناخته می‌شود. تولید این خودروها در خط تولید اکسید واقع در استان آنهویی چین انجام می‌گیرد.

اکسید اکسلانتیکس ET؛ بزرگ، لوکس و الکتریکی

ابعاد اکسید اکسلانتیکس ET برابر 4955 میلی‌متر طول، 1975 میلی‌متر عرض و 1698 میلی‌متر ارتفاع است. به همین دلیل می‌توان گفت که با یک شاسی‌بلند متوسط یا بزرگ روبه‌رو هستیم. فاصله بین دو محور این خودرو نیز سه متر بوده که نشان‌دهنده یک کابین بزرگ و جادار است.

اگر تصاویر خودروهای اکستریم که اخیراً در ایران رونمایی شدند را مشاهده کنید، متوجه شباهت طراحی اکسید Exlantix ET با سایر محصولات برند لوکس اکسید خواهید شد. البته از آنجایی که با یک خودروی الکتریکی روبه‌رو هستیم، جلوپنجره خودرو به‌طور کامل بسته شده است. دستگیره‌های درِ مخفی‌شونده و چراغ‌هایی که در عقب به یکدیگر پیوسته‌اند، دیگر مشخصه‌های طراحی مدل برقی ET‌ را تشکیل می‌دهند.

اکسید اکسلانتیکس ET
اکسید اکسلانتیکس ET
چری
خط تولید چری

اکسید اکسلانتیکس ET برای تأمین قدرت خود به دو موتور الکتریکی مجهز است. این موتورها به‌ترتیب 245.4 و 308.4 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. شتاب صفر تا صد این کراس‌اوور 5.46 ثانیه عنوان شده است. پکیج باتری‌های این خودرو نیز توسط CATL‌ تأمین می‌شود که از نوع لیتیوم-آهن-فسفات است.

به گفته اکسید، کراس‌اوور اکسید Exlantix ET به 30 حسگر و دو تراشه Orin-X مجهز شده است تا قابلیت‌های رانندگی پیشرفته را در شهر و بزرگراه به راننده ارائه دهد. درون کابین این خودرو نیز نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی لمسی را خواهید دید که حالات مختلفی ازجمله تعامل با سرنشین کودک یا حیوانات خانگی را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. صندلی‌های مجهز به ماساژور و تهویه به همراه سیستم صوتی با 23 بلندگو نیز از تجهیزات کراس‌اوور الکتریکی اکسید هستند. علاوه بر موارد گفته‌شده، این خودرو به سیستم نظارت بر سلامتی مجهز است که می‌تواند ضربان قلب و فشار خون مسافران را کنترل کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا