عمومی

اپل در دادگاه مربوط به «افزایش قیمت آیفون با ایجاد محدودیت در اپلیکیشن‌های شخص ثالث» پیروز شد

اپل در دادگاه مربوط به «افزایش قیمت آیفون با ایجاد محدودیت در اپلیکیشن‌های شخص ثالث» پیروز شد

دادگاه فدرال در کالیفرنیا روز پنجشنبه با صدور حکمی، شکایت دسته‌جمعی علیه اپل را رد کرد. این شکایت اپل را به محدود کردن تکنولوژی ساخت اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای آیفون و در نتیجه، گران‌تر شدن قیمت گوشی آیفون برای مصرف‌کنندگان متهم می‌کرد.

به گزارش بلومبرگ، قاضی ریچارد سیبورگ، قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا در سانفرانسیسکو گفت در حالی که اپل توافقات غیرقانونی با گوگل و سایر سازندگان مرورگر برای مسدود کردن فناوری رقابتی توسعه‌دهندگان انجام داده است، شکایت‌کنندگان در حال حاضر صلاحیت قانونی برای پیگیری ادعاهای ضدانحصار خود را ندارند.

عده‌ای با طرح شکایت علیه شرکت اپل، مدعی‌اند که «اکوسیستم بسته‌ی اپلیکیشن‌ها و خدمات» این شرکت را چالش کشیدند. آن‌ها خواستار حکمی شده بودند که می‌توانست اپل را از الزام توسعه‌دهندگان به استفاده از موتور مرورگر WebKit خود منع کند.

اپل هرگونه نقض قوانین ضدانحصار را رد کرده است. این شرکت پیش‌تر به دادگاه اعلام کرد: «قیمت‌های اپل بی‌دلیل بالا نیستند؛ این قیمت‌ها با توجه به رقابت شدیدی که اپل با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، تعیین می‌شوند.»

قاضی پرونده می‌گوید اپل استدلال کرده است که شکایت‌کنندگان، گروه صحیحی از افراد زیان‌دیده توسط اپل نیستند و طرح شکایت آن‌ها معنایی ندارد؛ در نتیجه قاضی به شاکیان ۳۰ روز فرصت داد تا شکایت خود را اصلاح و مجدداً ارائه کنند.

اپل با شکایت‌های دیگر مصرف‌کنندگان و دولت نیز دست‌وپنجه نرم می‌کند. اخیراً دولت بایدن در دادگاهی فدرال در نیوجرسی از اپل به‌دلیل انحصار غیرقانونی بازار گوشی‌های هوشمند شکایت کرده و اپل این اتهامات را رد کرده است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا