تکنولوژی

اپل به‌دلیل تبلیغ جنجالی آیپد پرو عذرخواهی کرد: در هدف خود موفق نبودیم و متأسفیم

اپل به‌دلیل تبلیغ جنجالی آیپد پرو عذرخواهی کرد: در هدف خود موفق نبودیم و متأسفیم

تبلیغ ویدیویی اپل برای آیپد پرو جدید با تراشه M4 با موج گسترده‌ای از انتقادات کاربران شبکه‌های اجتماعی و هنرمندان مواجه شد. این انتقادات به‌قدری زیاد بودند که اپل اکنون به‌دلیل نمایش خرد‌شدن ابزارهای خلاقانه و هنری مانند پیانو در تبلیغ خود، مجبور به عذرخواهی شده است.

«تور میهرن»، معاون بخش بازاریابی اپل در بیانیه‌ای به Ad Age گفت:

«خلاقیت بخش اصلی DNA ما در اپل است و برای ما بسیار اهمیت دارد که محصولاتی را طراحی کنیم که افراد خلاق سراسر جهان توانمند می‌سازد. هدف همیشگی ما این است که با روش‌های بی‌شماری از کاربران تجلیل کنیم و ایده‌های خود را از طریق آیپد زنده کنیم. ما با این ویدیو در هدف خود موفق نبوده‌ایم و از این بابت متاسفیم.»

تبلیغ جنجالی آیپد پرو M4 اپل

اپل به‌دلیل تبلیغ جنجالی آیپد پرو عذرخواهی کرد: در هدف خود موفق نبودیم و متأسفیم

روز سه‌شنبه، اپل آیپد پرو مجهز به M4 را معرفی کرد و از آن به‌عنوان «باریک‌ترین محصول خود» توصیف کرد. برای تبلیغ تمام امکانات خلاقانه آیپد، این شرکت ویدیو تبلیغاتی با عنوان «Crush!» را منتشر کرد. در این ویدیو مواردی مانند پیانو، دستگاه ضبط و دستگاه‌های هنری دیگری تحت فشار پرس هیدرولیک خرد می‌شوند و درنهایت، تنها محصول باقی مانده یک آیپد پرو است.

همین موضوع چندان مورد پسند هنرمندان و کاربران نبوده است. «هیو گرانت»، هنرپیشه آمریکایی از جمله این افراد بود که تبلیغ اپل را «تخریب‌کننده تجربیات انسانی» اعلام کرد. «پاول گراهام» سرمایه‌گذار و یکی از بنیان‌گذاران Y Combinator نیز از جمله دیگر منتقدان تبلیغ اپل بود که به «تیم کوک»، مدیرعامل غول فناوری گفته بود:

«استیو هرگز چنین تبلیغی را نمایش نمی‌داد. تماشا آن برای او بسیار آزاردهنده خواهد بود.»

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا