عمومی

اپل برای اولین بار، تعمیر آیفون را با قطعات دست دوم امکان‌پذیر می‌کند

اپل برای اولین بار، تعمیر آیفون را با قطعات دست دوم امکان‌پذیر می‌کند

اپل با ارائه‌ی بیانیه‌ای به واشنگتن پست اعلام کرد می‌توان قطعات دست دوم را برای تعمیر آیفون به‌کار برد. سیاست جدید برای قطعات آیفون ۱۵ و مدل‌های جدیدتر اعمال می‌شود. این قطعات شامل صفحه‌نمایش، باتری و دوربین هستند.

در بیانیه‌ی اپل آمده است که این سیاست در مورد حسگرهای بیومتریک استفاده‌شده برای Face ID و Touch ID نیز اعمال خواهد شد. سیستم پرحاشیه‌ی جفت‌سازی اپل، اصل بودن یا نبودن قطعه‌ی استفاده‌شده را بررسی می‌کند.

اپل می‌گوید در پاییز امسال کالیبراسیون قطعات اصلی جدید و دست‌دوم پس از نصب روی دستگاه انجام می‌شود. اگر یک آیفون تعمیر شده باشد، بخش Parts and Service History در منو About ظاهر می‌شود. اپل می‌گوید که این بخش را گسترش خواهد داد تا نشان دهد که آیا قطعه‌ جدید است یا دست دوم.

اپل همچنین اعلام کرد که مشتریان و تعمیرکاران، دیگر نیازی به ارائه‌ی شماره‌سریال دستگاه در هنگام سفارش قطعات از فروشگاه تعمیر سلف‌سرویس ندارند؛ اما به شرطی که تعمیر شامل تعویض مادربرد دستگاه نباشد.

اپل اعلام کرد برای جلوگیری از جداسازی قطعات آیفون‌های دزدیده‌شده، ویژگی امنیتی Activation Lock را به قطعات آیفون گسترش خواهد داد. Activation Lock هم‌اکنون به‌صورت نرم‌افزاری اعمال می‌شود و از فعال‌سازی مجدد آیفون‌های گم‌شده یا سرقت‌شده جلوگیری می‌کند. درصورتی که دستگاه تعمیرشده تشخیص دهد قطعه‌ی جدید مربوط‌به آیفونی با Activation Lock فعال بوده، فرآیند کالیبراسیون قطعه ممنوع خواهد شد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا