فناوری

اپلیکیشن AirChat: آینده‌ای روشن یا سرنوشتی مشابه کلاب‌هاوس؟

اپلیکیشن AirChat: آینده‌ای روشن یا سرنوشتی مشابه کلاب‌هاوس؟

این برنامه مانند ترکیبی از ایکس (توییتر سابق) و کلاب‌هاوس است. به جای اینکه یک پست را تایپ کنید، آن را بیان می‌کنید. این برنامه به سرعت آنچه را که می‌گویید رونویسی می‌کند، و وقتی دنبال‌کنندگان شما در فید خود حرکت می‌کنند، صدای شما را در کنار رونویسی می‌شنوند.

به گزارش lastech، Airchat که توسط بنیانگذار AngelList ناوال راویکانت و مدیر سابق تیندر، برایان نورگارد ساخته شده است، رویکردی صمیمی و جدید به رسانه‌های اجتماعی دارد. افرادی هستند که سال‌ها به صورت آنلاین آنها را می‌شناسید، و تنها پس از دنبال کردن‌شان در AirChat متوجه می‌شوید که هرگز صدای واقعی آنها را نشنیده‌اید.

Airchat این احساس را ایجاد می‌کند که واقعاً در حال گفتگو با یکدیگر هستیم، اما از آنجایی که AirChat غیر همزمان است، به اندازه پیوستن به اتاقی در Clubhouse و گفتگوی زنده با غریبه‌ها دلهره‌آور نیست.

پست کردن با صدا ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما نگران نباشید. اگر اشتباه صحبت کنید می‌توانید پست خود را دوباره ضبط کنید. اگر دوست دارید به جای تایپ کردن یادداشت‌های صوتی سه دقیقه‌ای برای دوستانتان بفرستید، AirChat  عالی به نظر می‌رسد.

این اپ تقریباً همیشه نوشتار انگلیسی را به درستی رعایت می‌کند، حتی علائم نگارشی را نیز درست اجرا می‌کند. همچنین در زبان‌های دیگر  نیز به خوبی کار می‌کند.. گاهی اوقات، برنامه گفتار را مستقیماً به انگلیسی ترجمه می‌کند، و در حالی که ترجمه‌ها به طور کلی در آزمایش‌ها درست بودند، مشخص نیست چرا یا چه زمانی برنامه به جای رونویسی متن آن را ترجمه می‌کند.

بحث نظارت و Moderator مبحث دیگری است که در آن AirChat به موازات Clubhouse است. رویکرد کلاب‌هاوس به مادریتور (moderator) محدودتر بود، زیرا هیچ راهی برای مسدود کردن افراد برای ماه‌ها پس از راه‌اندازی وجود نداشت – خوشبختانه AirChat از قبل دارای ویژگی‌های مسدود و بی‌صدا کردن است. کلاب هاوس بارها بستر مکالمات یهودی ستیزانه و زن ستیزانه بدون پیامد بود.

به گزارش lastech، با این رویکرد مینیمالیستی برای تعدیل محتوا، چه اتفاقی می‌افتد اگر شخصی صدای دارای حق کپی‌رایت را در پلتفرم به اشتراک بگذارد؟  بدون برنامه ریزی برای به وقوع پیوستن این موقعیت ها، چه اتفاقی برای AirChat می‌افتد؟
 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا