رمز ارز

اوکی‌ایکس هم شبکه لایه دو اتریوم خود را معرفی کرد! ویژگی‌های این شبکه چیست؟

اوکی‌ایکس هم شبکه لایه دو اتریوم خود را معرفی کرد! ویژگی‌های این شبکه چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی ارز دیجیتال اوکی‌ایکس (OKX) با پیروی از شرکت‌هایی مانند کوین‌بیس (Coinbase)، به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش تعامل‌پذیری برای کاربرانی که قصد استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را دارند، در حال توسعه یک شبکه لایه ۲ داخلی مبتنی بر اتریوم است.

در همین راستا، این صرافی در ۱۵ آوریل شبکه اصلی و عمومی ایکس‌لیر (X Layer) را راه‌اندازی کرده است. این شبکه با استفاده از کیت توسعه بلاکچین پالیگان (CDK) ساخته شده و از طریق پروتکل مقیاس‌پذیری اتریوم به نام اگریگیشن لیر (Aggregation Layer) با سایر شبکه‌های بلاکچین تعامل دارد.

طبق گزارش‌ها، ایکس‌لیر تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تری را هنگام تعامل با برنامه‌های کاربردی بلاکچینی فراهم می‌کند. این شبکه از اثبات دانش صفر (ZK-proofs)، فناوری زیربنایی که توسط شبکه‌های لایه ۲ مختلف اتریوم برای بهبود امنیت و مقیاس‌پذیری استفاده می‌شود، بهره می‌برد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

این شبکه جدید همچنین با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم را بدون نیاز به بازنویسی کد اصلی در آن راه‌اندازی کنند.

اوکی‌ایکس نسخه بتای شبکه اصلی ایکس‌لیر را در نوامبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی کرده و بیش از ۵۰ برنامه غیرمتمرکز وب ۳ را برای راه‌اندازی در شبکه آزمایشی جذب کرده بود.

این صرافی در آن زمان خاطرنشان کرد که برنامه‌های شناخته‌شده‌ای از جمله گراف (Graph)، کرو (Curve)، لیر‌ زیرو (LayerZero)، کوییک‌سواپ (QuickSwap)، گلکسی (Galaxy) و تایم‌سواپ (Timeswap)، در حال استقرار در ایکس‌لیر هستند.

ایکس‌لیر امکان انتقال دارایی‌ها و واریز و برداشت ارزهای دیجیتال را برای کاربران اوکی‌ایکس فراهم می‌کند و ۲۰۰ برنامه غیر‌متمرکز را در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد.

توکن بومی صرافی اوکی‌ایکس، یعنی OKB، به عنوان توکن بومی ایکس‌لیر هم عمل خواهد کرد و برای پرداخت هزینه‌های گس در این شبکه استفاده خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا