عمومی

اوپو Find X8 و X8 Pro رونمایی شدند؛ گوشی‌های پرچمدار اندرویدی با دکمه دوربین مشابه آیفون ۱۶

اوپو Find X8 و X8 Pro رونمایی شدند؛ گوشی‌های پرچمدار اندرویدی با دکمه دوربین مشابه آیفون ۱۶

اوپو سری جدید گوشی‌های پرچمدار Find X8 را در چین رونمایی کرد. این گوشی‌ها به تراشه‌ی پرچمدار مدیاتک مجهز هستند و دکمه‌ی کمرا کنترل به سبک آیفون ۱۶ دارند.

گوشی‌های فایند X8 و فایند X8 پرو از پردازنده‌ی قدرتمند دیمنسیتی ۹۴۰۰ میزبانی می‌کنند. نسخه‌ی پرو دارای نمایشگر ۶٫۸ اینچ و باتری ۵٬۹۱۰ میلی‌آمپرساعت است، درحالی‌که نسخه‌ی معمولی از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچ و باتری کوچک‌تری استفاده می‌کند. نمایشگرهای هر دو گوشی از نوع اولد (AMOLED) با وضوح 1.5k و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند.

گوشی های اوپو فایند x8 در چهار رنگ

Oppo

سری فایند X8 به‌لطف رابط کاربری Color OS 15 مبتنی‌بر اندروید ۱۵، از ویژگی‌های نرم‌افزاری جدیدی بهره‌مند شده‌اند. رابط کاربری جدید گوشی اوپو افکت‌های حرکتی متنوعی به‌همراه انیمیشن‌های روان و بهینه‌سازی‌شده در سطح سیستم دارد که منجربه بهبود ۱۸ درصدی در سرعت پاسخگویی اپلیکیشن‌ها شده است.

یکی از قابلیت‌های مهم Color OS 15، ابزار پاک‌کننده‌ی انعکاس نور تصاویر به‌کمک هوش مصنوعی محسوب می‌شود؛ به‌صورتی که قادر است بازتاب‌های مزاحم را از روی تصویر حذف کند.

عکس از بالای یک کوه با انعکاس
قبل از حذف انعکاس نور
عکس از بالای یک کوه بعد از حذف انعکاس
بعد از حذف انعکاس نور

به‌گزارش Android Authority، اوپو با برند سوئدی Hasselblad، تولیدکننده‌ی دوربین‌های عکاسی، برای ساخت دوربین گوشی‌های جدیدش همکاری کرده است.

اوپو ادعا می‌کند که گوشی‌های جدیدش دارای قابلیت عکاسی Shadowless Snapshot هستند؛ بدین معنی که می‌توانید در هر لحظه تصاویر را بدون هیچگونه سایه و تاری ثبت کنید و نیاز به استفاده از حالت عکاسی اختصاصی نیست. این قابلیت با آیفون ۱۶ پرو مکس مقایسه شده است.

مقایسه تصویر یک دختر در دو حالت تارشده و بدون تاری
مقایسه حذف تاری عکس در اوپو فایند X8 و آیفون ۱۶ پرو مکس

Oppo

فایند X8 پرو از دو دوربین تله‌فوتو تخصصی بهره می‌برد که یکی برای ثبت مناظر دوردست و دیگری برای عکس‌های پرتره درنظر گرفته شده‌ است. بنابراین کسانی که به‌دنبال بهترین گوشی مناسب عکاسی هستند، می‌توانند به فایند X8 پرو نگاهی بیندازند.

اوپو دکمه‌ی شاتر دوربین به سبک گوشی اپل را معرفی کرد که دقیقا مانند دکمه‌ی کمرا کنترل آیفون ۱۶، از فشار انگشت برای ضبط تصویر و زوم‌کردن پشتیبانی می‌کند. بنابراین اوپو فایند X8 را می‌توان اولین گوشی اندرویدی با این دکمه‌ی لمسی در نظر گرفت.

اوپو می‌گوید گوشی فایند X8 معمولی دارای اولین دوربین با لنز پریسکوپی معکوس در جهان به‌شمار می‌رود؛ به‌طوری که گشودگی دیافراگم f/2.6 و اندازه‌ی حسگر ۱/۱٫۹۵ اینچ دارد. سازنده می‌گوید که این امر به کاهش ابعاد دوربین به میزان ۳۳ درصد کمک می‌کند.

به‌نظر می‌رسد عرضه‌ی گوشی‌های جدید اوپو فعلاً مختص چین باشد، اما پیش‌از این یکی از مدیران شرکت در رویداد MWC 2024 اشاره کرد که امکان خرید گوشی های سری فایند X8 به‌زودی برای مشتریان جهانی اوپو فراهم خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا