بازی

انواع سرگرمی برای کودکان

انواع سرگرمی برای کودکان

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در این روزها سرگرم کردن کودکان یکی از دغدغه‌های والدین می باشد اگر به دنبال پیدا کردن سرگرمی های متنوع برای فرزندان دلبند خود هستید حتما در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

  1. نقاشی کشیدن

یکی از بهترین تفریح ها و سرگرمی برای کودکان نقاشی کشیدن می باشد که باعث پروش ذهن کودکان نیز می شود. نقاشی کشیدن کودکان را به دنیای فانتزی و رنگارنگ کودکی می‌برد پس شما حتما از این سرگرمی برای فرزندان خود غافل نشوید.

  • ساخت انواع کاردستی

والدین می توانند با استقاده از کاغذ رنگی و سایر امکانات شروع به ساخت کاردستی همراه با کودک خود کنند و این سرگرمی باعث رشد فکری کودک خواهد شد.

  • نمایش عروسکی

یکی دیگر از سرگرمی برای کودکان نمایش‌های عروسکی است که هم میتوان این نمایش را توسط والدین و بزرگترها اجرا شود یا در غیر اینصورت کودکان را به نمایش های مختص سن کودکان ببریم و همراه با کودکانمان از نمایش لذت ببریم.

  • باغبانی کردن با کودکان

باغبانی هم مثل آشپزی می‌تواند فعالیتی لذت‌بخش باشد؛ به‌ویژه که کودکان می‌توانند رشدکردن و بزرگ‌شدن گل و گیاه هایی را که می‌کارند، ببینند و تا مدت‌ها درگیر آن شوند. گیاهان بسیاری هستند که حتی کودکان کم‌سن‌وسال هم می‌توانند به‌سادگی بکارند؛ از نهال‌های کوچک درختان گرفته تا گل‌ها و سبزیجات. اگر در خانه باغ یا باغچه ندارید، می‌توانید برای سرگرمی کودکان در خانه، گلدان‌های کوچک تهیه کنید.

  • خانه بازی کودکان

یکی دیگر از این سرگرمی‌ها برای کودکان خانه های بازی می باشد که در حال حاضر در سطح شهر و مراکز تفریحی وجود دارند که کودکان را به صورت ساعتی می‌توان به این مراکز سپرد و شروع به بازی کنند و گذر زمان را حس نکنند. همچنین پیشنهاد ویژه‌ی برای سرمایه گذارن داریم که میتواند با تجهیز خانه بازی کسب و کاری بسیار پر درامد و مرتبط با فضای کودکان راه اندازی کنند.

  • تفریح در پارک و شهربازی

خب این سرگرمی از قدیم در برنامه والدین برای سرگرم کردن کودکان بوده است که در ساعاتی از روز که زمان خالی بیشتری دارند فرزندان خود را به پارک ببرند و سوار تاب و سرسره کنند و از دیدن ذوق کودکان خود نیز غرق لذت شوند. البته بسیاری از افراد برای خرید این تجهیزات از سایر سازمان ها و حتی مصارف خانگی نیاز به شناخت مرکزی دارند که لوازم پارکی و تجهیزات مورد نظر خود را از آن خریداری کنند شرکتی که در این زمینه جز اولین و بزرگترین شرکت ها در حوزه تجهیز خانه بازی، شهربازی و وسایل پارکی می باشد بازی سازان است که سال هاست در این زمینه  فعالیت می‌کند.

  • بازی گوش دادن

این بازی حواس کودک را درگیر می‌کند و به او کمک خواهد کرد تا مهارت‌های شنیداری خود را بهبود ببخشد. برای انجام این بازی به اشیاء مختلفی مانند اسباب‌بازی، شانه، نمکدان یا قاشق نیاز دارید. اشیاء را در مقابل کودک قرار داده و به او اجازه مشاهده دهید. سپس از کودک بخواهید چشمانش را ببندد و یکی یکی از اشیاء مجزا برای ایجاد صدا استفاده کنید و از او بخواهید که حدس بزند آن شیء چیست. این بازی را می‌توانید به یک سرگرمی برای تقویت حواس لامسه یا چشایی نیز تبدیل کنید.

  • بازی برای کودکان در منزل حبا‌ب‌ساز

برای لذت بردن از این بازی لازم نیست حتما بیرون از خانه بروید. برای این بازی، شما به یک بشقاب و نی برای هر نفر، مقداری مایع ظرف‌شویی و آب احتیاج دارید. کمی مایع ظرف‌شویی وسط هر بشقاب بریزید. کمی آب روی آن ریخته و به آرامی هم‌ بزنید، این کار را تا کف کردن آب ادامه دهید. از بچه‌ها بخواهید که نی را داخل کف گذاشته و به آرامی داخل آن فوت کنند. حالا می‌توانید حباب‌های بزرگ درست کنید. برای ایجاد رقابت میان بچه‌ها، می‌توانید به هرکسی که حباب بزرگ‌تر درست کند یا حبابش دوام بیشتری داشته باشد، جایزه بدهید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا