عمومی

انتظارها به پایان رسید؛ دوربین‌های حرفه‌ای R1 و R5 II کانن رونمایی شدند [تماشا کنید]

انتظارها به پایان رسید؛ دوربین‌های حرفه‌ای R1 و R5 II کانن رونمایی شدند [تماشا کنید]

سرانجام انتظار‌ها به‌پایان رسید و کانن به‌صورت رسمی دوربین‌های حرفه‌ای EOS R5 Mark II و EOS R1 را رونمایی کرد. عملکرد فوکوس خودکار این دوربین‌ها نسبت‌به گذشته بهتر شده است و هر دو دوربین به‌لطف پردازنده‌‌ی Digic X قادر به فوکوس خودکار دوال‌ پیکسل با توانایی تخمین ناحیه‌ی بدن، مفاصل، سر و سوژه‌های فرعی هستند.

جدیدترین مدل‌های دوربین کانن قابلیت‌هایی نظیر خوانش سریع‌تر و فوکوس خودکار چشمی منحصر‌به‌فرد کانن را که قبل‌تر در دوربین کانن R3 یافت می‌شدند، با خود به‌همراه دارند. ویژگی درخواستی فیلم‌سازان، یعنی پروفایل رنگی Canon Log 2 نیز اکنون دردسترس است.

طبق بیانیه‌ی رسمی کانن، R5 Mark II برای کسانی که هم فیلم‌برداری و هم عکس‌برداری می‌کنند مناسب است. این دوربین عملکرد فیلم‌برداری 8K موجود در کانن R5 را بهبود می‌دهد و با کمک سنسور ۴۵ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی Digic X خود فیلم‌برداری با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را جایگزین ۲۰ فریم‌بر‌ثانیه‌ی نسل قبل می‌کند.

باوجود اینکه سنسور دوربین A7R V سونی وضوح بیشتری دارد، اما R5 II کانن ترکیب بهتری از کیفیت و سرعت تصویربرداری را به کاربران ارائه می‌دهد. دوربین مورد بحث در سناریو‌های فیلم‌برداری مختلفی نظیر HDR و Waveform و Zebra Pattern عملکرد تحسین برانگیزی از خود به‌جای می‌گذارد.

کانن R1 دوربین کاملاً جدیدی است که خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد و از سنسور ۲۴٫۲ مگاپیکسلی فول‌فریم و پردازنده‌ی Digic X بهره می‌برد. دوربین یادشده به‌کمک پردازنده‌ی خود می‌تواند با سرعت ۴۰ فریم‌برثانیه عکاسی کند و مقاومت بیشتری در برابر ایجاد اعوجاج در عکس‌ها و ویدیو‌ها دارد. دوربین جدید کانن می‌تواند ویدیو‌های 4K و 6K RAW ضبط کند.

مقاله‌های مرتبط

قیمت دوربین جدید EOS R5 Mark II به‌تنهایی ۴٬۲۹۹ دلار است و در ماه آگوست (مرداد و شهریور) به‌فروش خواهد رسید. درصورت همراهی با کیت لنز RF 24-105mm F4L IS USM، قیمت دوربین مذکور به ۵٬۳۹۹ دلار می رسد. کانن R1 با قیمت ۶٬۲۹۹ دلار در پاییز سال جاری (احتمالاً ۲۶ نوامبر یا ۶ آذر) روانه‌ی بازار خواهد شد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا