رمز ارز

افزایش کریپتوجکینگ، دزدی خاموش دنیای رمزارزها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهند که علی‌رغم کاهش ارزش بازار رمزارزها، کریپتوجکینگ (Cryptojacking) در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به سطوح رکوردی رسیده است.
کریپتوجکینگ به سوءاستفاده از سخت‌افزارهای دیگران (قربانیان) در راستای استخراج رمزارزها گفته می‌شود. این عمل بیشتر به‌وسیله مرورگرها و افزونه‌های آن‌ها اتفاق می‌افتد.
بر اساس گزارشی در مورد تهدیدات سایبری که توسط شرکت امنیت سایبری آمریکایی SonicWall ارائه شده، حجم کریپتوجکینگ جهانی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۶٫۷ میلیون دلار یا ۳۰ درصد افزایش یافته است.
در این گزارش آمده که افزایش کلی در کریپتوجکینگ را می توان به چند عامل نسبت داد. عامل اول، مجرمان سایبری از آسیب‌پذیری Log4j زبان برنامه‌نویسی جاوا برای گسترش حملات در فضای ابری استفاده می‌کنند. عامل بعدی، کم خطرتر بودن کریپتوجکینگ از باج افزار است که برای موفقیت باید عمومی شود. قربانیان کریپتوجکینگ اغلب نمی‌دانند که کامپیوترها یا شبکه‌هایشان در معرض خطر قرار گرفته است.
همچنین به نظر می‌رسد که مهاجمان اهداف مورد نظر خود را در طول دوره تغییر داده‌اند و از بخش‌های دولتی، بهداشت و درمان و آموزش به بخش‌های خرده‌فروشی و مالی رفته‌اند. حملات کریپتوجکینگ که بخش مالی را هدف قرار می‌دهند، در این بازه زمانی، ۲۶۹ درصد افزایش یافته است.
با این حال، محققان خاطرنشان کردند که حجم حملات کریپتوجکینگ در نیمه اول سال در کنار بازارهای کریپتو به دلیل کاهش سود آن‌ها، کاهش یافته است. بر اساس روندهای گذشته، حجم سه ماهه سوم نیز احتمالاً پایین خواهد بود و حملات احتمالاً در سه ماهه چهارم افزایش خواهند یافت. کاهش حجم حملات در تابستان امسال نیز به کاهش قیمت دارایی‌های کریپتو نسبت داده شده است؛ زیرا بازار از ابتدای سال ۵۷ درصد ریزش داشته است.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا