شبكه اجتماعی

افزایش درخواست دولت‌ها برای دستیابی به اطلاعات کاربران توییتر

طبق گزارشی در بازه مذکور ۴۷ هزار و ۵۷۲ درخواست قانونی برای دسترسی به ۱۹۸ هزار و ۹۳۱ حساب کاربری به توئیتر ارائه شده و این رسانه با فشار مضاعفی برا این منظور روبرو است. تعداد درخواست های دولت ها برای دسترسی به داده های رسانه های خبری تایید شده و خبرنگاران، نسبت به گزارش شفافیت پیشین ۱۰۳ درصد رشد کرده و اکنون ۳۴۹ حساب کاربری تحت بررسی هستند.

به گزارش lastech از مهر، بیشترین میزان درخواست دسترسی به داده های رسانه ها با ۱۱۴ درخواست به هند تعلق دارد. پس از آن دومین رتبه بیشترین میزان درخواست دسترسی به داده های این صنعت به ترکیه با (۷۸ تقاضا) و سومین رتبه به روسیه با ۵۵ درخواست تعلق دارد.

پیش از این بخش اعظم درخواست های دسترسی به داده های کاربران به آمریکا تعلق داشت. در گزارش جدید توئیتر ۲۰ درصد درخواست ها برای دسترسی به اطلاعات حساب ها در سطح جهان به آمریکا تعلق دارد.

روسیه با ۱۸ درصد، همچنان دومین متقاضی بزرگ دسترسی به داده های حساب های کاربری است. البته میزان درخواست های این کشور نسبت به ۲۰ درصد بازه قبلی کاهش یافته است.

این پلتفرم اجتماعی اعلام کرده تا حد ممکن درخواست های دسترسی به داده های حساب های کاربری را رد یا محدود می کند. توئیتر ۳۱ درصد درخواست های آمریکا را رد کرده است. همچنین شبکه اجتماعی مذکور ۶۰ درصد از درخواست های دسترسی به داده در سطح جهان را محدود یا رد کرده است.

در کنار این موارد توئیتر با ۳۱ کمپین مدنی جهت شناسایی کاربران ناشناس آمریکایی را به دلیل نقض قانون اساسی این کشور مخالف کرده است.

درخواست برای دسترسی به داده های کاربران توئیتر از اوایل ۲۰۲۰ میلادی افزایش یافته و گزارش شفافیت جدید نیز نشان می دهد این شاخص همچنان روندی صعودی را طی می کند. شبکه اجتماعی مذکور تلاش برای هدف گرفتن خبرنگاران را تهدیدی برای آزادی بیان رسانه ها تلقی می کند.

این درحالی است که شبکه اجتماعی آمریکایی در وضعیت نامساعدی قرار دارند. روسیه پس از حمله به اوکراین دسترسی به توئیتر را قطع کرده و از سوی دیگر هند نیز به دلیل مقاومت در برابر دستور مسدود سازی حساب ها علیه آن شکایت کرده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا