تکنولوژی

افراد مبتلا به آلرژی غذایی ظاهرا کمتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند

یک مطالعه جدید مبتنی بر جمعیت از موسسه ملی بهداشت «NIH» شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد آلرژی غذایی مزیتی برای افراد در برابر ابتلا به ویروس کرونا است.

محققان با انجام آزمایش بر روی چهار هزار نفر که در رده‌های سنی مختلفی بودند دریافتند احتمال ابتلای افراد با آلرژی غذایی به ویروس کرونا تقریبا نصف سایرین است. آن‌ها همچنین دریافتند آسم و اگزما خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش نمی‌دهد.

از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا، محققان در تلاش بوده‌اند تا بفهمند چه کسانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند و چرا. این یافته‌ها با نتایج سایر تحقیقات که به بررسی آلرژی‌های دیگر همانند آسم پرداخته‌اند، همخوانی دارد.

پیش از این NIH نشان داده بود که آسم با افزایش خطر ابتلا به عفونت کرونا مرتبط نیست – علیرغم اینکه آسم بیماری مرتبط با سلامت سیستم تنفسی است.

از سوی دیگر، شاخص چاقی و شاخص توده بدنی بالا عواملی هستند که خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهند.

«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه NIH می‌گوید: « ارتباط مشاهده شده میان آلرژی غذایی و خطر عفونت ویروس کرونا عجیب است. ما هنوز نمی‌توانیم در مورد چگونگی این ارتباط توضیح دهیم. تنها دریافته‌ایم آلرژی غذایی افراد را کمتر در برابر ویروس کرونا آسیب‎‌پذیر می‌کند.»

آلرژی غذایی

نیمی از شرکت کنندگان در این تحقیق، آلرژی غذایی، آسم یا اگزما داشتند. ابتلای افراد به این دسته آلرژی‌ها در مجموعه‌ای از آزمایش‌های خون به اثبات رسیده بود.

محققان در این مطالعه دریافتند افراد مبتلا به اگزما و آسم آسیب‌پذیری بیشتری در برابر این ویروس ندارند، از سویی دیگر به نظر نمی‌رسید محافظت بیشتری نیز داشته باشند.

در عین حال، افرادی که آلرژی غذایی دارند، 50% کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به عفونت ویروس کرونا هستند.

پزشکان حدس می‌زنند التهاب نوع 2 که مشخصه بارز آلرژی غذایی است، می‌تواند اثرگذاری این ویروس بر ارگان‌های تنفسی را مختل کند و بدین ترتیب خطر عفونت را کاهش دهد.

تحقیقات بیشتری برای درک مکانیسم یافته‌های جدید مورد نیاز است. با این‌حال، دانشمندان امیدوارند این تحقیقات بتواند راه‌های جدیدی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در اختیار آن‌ها قرار دهد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا