رمز ارز

اظهارات جدید رئیس کل بانک مرکزی در مورد قانون‌گذاری رمزارزها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در نهمین دوره همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، محمدرضا فرزین، رئیس‌ کل بانک مرکزی گفت:

فناوری اطلاعات در سال‌های گذشته تقریباً تمامی ابعاد زندگی بشر را درنوردیده است. در حوزه صنعت مالی، فناوری مالی توسعه بیشتری داشته؛ به‌طوری‌که امروزه نمی‌توان یک خدمت مالی را متصور شد که از بانکداری الکترونیک استفاده نکرده باشد.

وی با اشاره به امضای دیجیتال، فناوری دفترکل توزیع‌شده و بانکداری دیجیتال، ادامه داد:

امروزه دیگر بدون استفاده از این ابزارها نمی‌توان فعالیت بانکی انجام داد. در کنار این، تدوین مقررات باید توسعه پیدا کند و بانک مرکزی به‌عنوان تنظیم‌گر در این زمینه عمل می‌کند.

رئیس‌ کل بانک مرکزی در ادامه توضیح داد:

در زمینه نوآوری‌ها، تدوین مقررات کار بسیار سختی است و در این زمینه، بانک مرکزی سندباکسی را فراهم کرده و در یک محیط آزمایشگاهی به بررسی پرداخته است. به نظر من، این از کارهای بسیار خوبی است که در بانک مرکزی انجام‌ شده و منجر به تدوین مقررات مناسب در این حوزه خواهد شد.

به گفته فرزین، ریال دیجیتال نیز در مرحله آزمایشی است و تدوین این موضوع به‌صورت تدریجی خواهد بود. به عقیده او، در تمام بانک‌های مرکزی دنیا چگونگی تدوین مقررات این حوزه به یک معضل تبدیل‌ شده است.
وی گفت:

بحث عبور از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال، موضوعی بسیار اساسی است و سفته الکترونیک و احراز هویت غیرحضوری در این زمینه‌ها دنبال شده است. بحث اعتبارسنجی و استفاده از سفته و برات الکترونیک نیز از مواردی است که در نظام بانکی ایران توسعه خوبی داشته است. امیدوارم این همایش فرصت خوبی فراهم کند تا فعالان کسب‌وکار در کنار هم تجربه‌ها را مرور کنند و به بانک مرکزی کمک شود تا بتوانیم مراحل تدوین مقررات را طی کنیم.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

راه پرداخت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا