عمومی

اسپیکر هوم‌پاد اپل خانواده آمریکایی را از آتش‌سوزی نجات داد

اسپیکر هوم‌پاد اپل خانواده آمریکایی را از آتش‌سوزی نجات داد

براساس ویدئو منتشرشده در فیسبوک اداره‌ی آتش‌نشانی کلرادو، این اداره‌ی آتش‌نشانی در ساعات اولیه‌ی صبح گزارشی از آتش‌سوزی خانه‌ای دریافت کرد که ساکنانش به‌واسطه‌ی هوم‌پاد از آتش‌سوزی آگاه شدند.

سگ این خانواده به‌طور تصادفی عامل این آتش‌سوزی بود. صاحبان خانه چندین جعبه روی اجاق گاز داشتند و وقتی سگ روی پاهای عقب خود بلند شد تا به آن‌ها نگاه کند، دستگیره اجاق گاز به‌طور اتفاقی چرخانده و آتش بلافاصله شروع شد.

سگی در حال ایجاد آتش سوزی در یک آشپزخانه

Colorado fire station

اداره‌ی آتش‌نشانی کلرادو ادعا می‌کند که صاحبان خانه اعلان گرمای زیاد را از هوم‌پاد دریافت کرده‌اند که آن‌ها را از آتش‌سوزی مطلع کرده است. با‌این‌حال، هوم‌پاد اپل قابلیتی برای ارسال هشدار درباره‌ی دمای زیاد ندارد.

درعوض، هوم‌پاد از قابلیت تشخیص صدا برخوردار است که می‌تواند صدای آژیر آتش‌نشانی را تشخیص دهد و به دستگاه‌های متصل به خود هشدار ارسال کند. به‌احتمال زیاد، هوم‌پاد صدای آژیر آتش‌نشانی را شناسایی کرده و سپس به صاحبان خانه هشدار داده است؛ هرچند مشخص نیست که چرا خانواده صدای هشدار آتش‌سوزی که هوم‌پاد تشخیص داده است، نشنیده‌اند.

قابلیت تشخیص صدا در هوم‌پاد به دستگاه‌های متصل خود در قالب اعلان هشداری را ارسال می‌کند؛ اما اعلان صوتی مثل صدای آژیر آتش‌نشانی ارائه نمی‌دهد. صاحبان خانه قبل از رسیدن آتش‌نشانی توانستند آتش را خاموش کنند و به‌جز تنفس دود شدید، آسیب جدی به کسی وارد نشد.

این حادثه نشان می‌دهد که چگونه هوم‌پاد اپل می‌تواند فراتر از بلندگوی هوشمند عمل کند و با قابلیت تشخیص صدا در شناسایی خطرهای بالقوه مانند آتش‌سوزی و نشت گاز مونوکسید‌کربن و شکستن شیشه بسیار مفید باشد.

هرچند هوم‌پاد نمی‌تواند جایگزینی برای آژیرهای دود استاندارد باشد، می‌تواند به‌عنوان لایه‌ی حفاظتی اضافی عمل کند و به‌خصوص برای افرادی مفید باشد که خواب عمیقی دارند یا در خانه‌های بزرگ زندگی می‌کنند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا