بازی

اسپری فوم پلی یورتان در کاهش مصرف انرژی چه تاثیری دارد؟

اسپری فوم پلی یورتان در کاهش مصرف انرژی چه تاثیری دارد؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید باورتان نشود، ولی حدود 40 درصد از انرژی گرمایی خانه‌های ما از طریق شکاف‌ها، سوراخ‌ها و سایر منافذ نشت هوا از بین می‌رود. این موضوع باعث اتلاف مقدار زیادی انرژی و افزایش هزینه‌های برق و گاز می‌شود. به علاوه، ممکن است در روزهای سرد زمستان مشکل ساز شود!

اما این مساله قابل حل است و فقط با کمک یک اسپری فوم پلی یورتان می‌توانیم مانع از نفوذ هوا به داخل خانه و کاهش هدر رفتن انرژی شویم. اگر دوست دارید با روش انجام این کار آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه‌ این مطلب را از دست ندهید.

اسپری فوم پلی یورتان (Spray Polyurethane Foam-SPF) چیست؟

اسپری فوم پلی اورتان نوعی فوم پلی اورتان تک جزئی است که خاصیت پرکنندگی دارد. در واقع اسپری فوم پلی یورتان یک پرکننده چند منظوره است که به صورت تخصصی برای مونتاژ و نصب تولید شده است. مواد تشکیل دهنده‌ این اسپری در تماس با هوا نهایتا طی 1 الی 3 ساعت خشک می‌شود.

اسپری فوم پلی اورتان از مواد خام با کیفیت و با فرمولاسیون ویژه تولید می‌شود که افزایش حجم بالایی دارد و پس از خشک شدن نسبت به رطوبت و هوا نفوذ ناپذیر می‌شود. این محصول با نسبت پخش بالا، برای پر کردن درزها، عایق کاری حرارتی و آکوستیکی و پر کنندگی فضاهای خالی عالی است.

با ویژگی‌های اسپری فوم پلی یورتان آشنا شوید

این محصول خاصیت پرکنندگی دارد و اساسا برای مسدود کردن درز و شکاف‌هایی که باعث هدر رفت انرژی یا نفوذ آب و هوا می‌شوند، طراحی شده است. از دیگر ویژگی‌های آن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • چسبندگی عالی و ظرفیت پر کنندگی
  • عایق کاری حرارتی و آکوستیکی
  • پرکردن درزها با نسبت پخش بالا
  • مصرف اقتصادی برای کاربردهای دقیق
  • ضد کپک و ضد آب بودن

کاربردهای انواع اسپری فوم پلی یورتان

  • پر کردن فواصل، سوراخ‌ها و درزهای دیوارها و سقف در ساختمان سازی یا سایر امور صنعتی
  • پر کردن درزها و عایق کاری لوله های آب سرد و گرم و تجهیزات الکتریکی
  • مسدود کردن و درز گرفتن اتصالات، خوردگی‌ها و درزهای عمیق
  • عایق کاری خروجی‌های الکتریکی و لوله‌های آب
  • تعمیر و عایق کاری درب‌ها، پنجره ها و سایر تجهیزات مشابه
  • عایق کاری پشت بام، دیوارها، زیرزمین و اتاق زیر شیروانی
  • پر کردن منافذ باز دیوارها

اسپری فوم پلی یورتان ANTIA؛ بهترین عایق برای کاهش اتلاف انرژی

یکی از بهترین و معتبرترین برندهای تولید کننده اسپری فوم پلی یورتان، برند ANTIA است. اسپری فوم پلی یورتان ANTIA ساخت کشور ترکیه و یکی از با کیفیت‌ترین محصولات بازار ایران است. این محصول از مواد اولیه 100% با کیفیت و با فرمولاسیونی خاص تولید شده و مانند یک عایق صوتی، حرارتی و آبی قدرتمند عمل می کند.

از ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به چسبندگی بسیار خوب، ظرفیت پر کنندگی بسیار عالی، پر کردن درزها با نسبت پخش بالا، عایق کاری حرارتی و صوتی و قابلیت رنگ پذیری اشاره کنیم. این اسپری با مرطوب کردن سطح، چسبندگی بهتری پیدا می‌کند. اسپری فوم پلی یورتان ANTIA را می‌توانید از رایمند تجارت تهیه کنید.

تاثیرات استفاده از فوم پلی یورتان در کاهش مصرف انرژی

نفوذ هوا می‌تواند باعث اتلاف انرژی و بالا رفتن هزینه‌های برق و گاز شود. اما می‌توانیم با مسدود کردن درز و شکاف‌هایی که باعث اتلاف انرژی می‌شوند، از این روند جلوگیری کنیم. در ادامه با نقاط معمول برای نشت هوا که می‌توانیم با استفاده از اسپری فوم پلی یورتان آنها را درزگیری کنیم، آشنا می‌شویم:

1.      درزگیری دیوارها

اسپری فوم پلی یورتان با عایق کاری دیوارها، ترک‌های کوچک را درزبندی می‌کند و باعث کاهش قابل توجه سر و صدا در منازل می‌شود. با این کار هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی و گرمایش و سرمایش خانه تا 20% کاهش پیدا می کند.

اسپری فوم پلی یورتان به راحتی منبسط شده، با متریال سازنده دیوار ترکیب می‌شود و فضاهای خالی را به خوبی پر می‌کند. همچنین با ممانعت از ورود و خروج هوا به خانه، باعث تثبیت و تعادل هوای داخل خانه می‌شود.

2.      عایق کاری سقف و پشت بام

استفاده از اسپری فوم پلی یورتان برای عایق کاری سقف، محافظت از آن در برابر رطوبت به ویژه در فصول بارانی و سرد سال، مقاومت در برابر باد و همچنین افزایش قابل توجه بهره وری انرژی استفاده می شود. جالب است بدانید دوام و ماندگاری فوم پلی اورتان در عایق کاری سقف تا 30 سال پیش بینی می‌شود و می‌توانیم از آن در هر شرایط آب و هوایی استفاده کنیم.

3.      عایق کردن اتاق زیر شیروانی

کاربرد بعدی اسپری فوم پلی یورتان در عایق کردن اتاق زیر شیروانی به ویژه در منازل مناطق شمالی کشور است که بارش‌های شدید و طولانی مدت را تجربه می کنند. عایق کاری بخش‌های مختلف اتاق زیر شیروانی از جمله سقف، کف و دیوارها با فوم اسپری پلی یورتان، مانع بسیار مؤثری در برابر نفوذ هوا و رطوبت است و مانع نفوذ ناپذیری در برابر رشد و شیوع قارچ و کپک در اثر تجمع رطوبت خواهد بود.

4.      پر کردن ترک، شکاف و سوراخ‌ها

محل دیگری که برای درزگیری نیاز به عایق کاری با اسپری فوم پلی یورتان دارد، ترک‌ها، شکاف‌ها و سوراخ‌هایی است که در حین ساخت و ساز یا در اثر حوادثی مانند زلزله‌های خفیف ایجاد شده‌اند. مانند ترک خوردگی مصالح، فضاهای خالی اطراف کابل‌ها و سیستم‌های برق، شکاف‌های مابین درب‌ها و دیوار و فضاهای خالی اطراف لوله‌های گاز و آب.

5.      عایق کاری زیرزمین

همان طور که می دانید زیرزمین محل مناسبی برای رشد حشرات و آفات موذی است. اما استفاده از اسپری فوم پلی یورتان برای عایق کردن منابع اتلاف انرژی در زیرزمین، علاوه بر کاهش اتلاف حرارت، مانند سدی در مقابل رشد و تکثیر حشرات و سایر آفات عمل می‌کند و زیرزمین را به فضایی امن برای انبار کردن مواد غذایی یا حتی وسایل قدیمی تبدیل می‌کند.

6.      فضای خزنده زیر زمینی

به فضاهایی در بخش زیرین ساختمان که بسیار باریک و با ارتفاع کم هستند، فضای خزنده زیرزمینی گفته می‌شود. عایق کاری این فضا با استفاده از اسپری فوم پلی یورتان از ورود صداهای اضافی به داخل منزل جلوگیری می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده، این اقدام تا 20% هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی و گرمایش و سرمایش خانه را کاهش می دهد.

بهترین فروشگاه آنلاین خرید اسپری فوم پلی یورتان

فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی در زمینه فروش انواع اسپری فوم پلی یورتان و درزگیرهای صنعتی فعالیت می‌کنند، اما با توجه به وجود اجناس بی کیفیت و تقلبی در بازار، پیشنهاد ما مراجعه به یک فروشگاه آنلاین معتبر و قابل اعتماد مانند رایمند تجارت است. در فروشگاه اینترنتی رایمند تجارت می‌توانید محصولات بهترین برندهای بازار اعم از اسپری فوم پلی اورتان سبک، اسپری فوم پلی اورتان مینی و اسپری فوم پلی اورتان شلنگی ANTIA را انتخاب و به صورت آنلاین سفارش دهید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا