اسمارتآپ با «کندل» وارد سرمایهگذاری در بازارهای مالی شد
کارشناس ارشد سرمایهگذاری اسمارتآپ با بیان اینکه تیم و توانمندی بنیانگذاران استارتاپ چشمانداز آن را مشخص خواهد کرد، دلیل سرمایهگذاری اسمارتآپ بر روی «کندل» را تیم توانمند آن و همچنین انتخاب بازار سرمایه برای فعالیت عنوان کرد.
امیر قربانیان، یکی از دلایل سرمایهگذاری در استارتاپ «کندل» را تیم کندل عنوان کرد و گفت: «مهمترین نقاط قوت استارتاپ کندل، تیم است. از سویی دیگر همبنیانگذارهای اصلی تجربه بالا و شناخت عمیقی نسبت به بازارمالی و سازوکارهای آن دارند.»
قربانیان با تاکید بر اینکه دیدگاه همبنیانگذاران کندل نسبت به توسعه بازار و رشد جذاب است، گفت: «ترکیب مهارتهای اصلی در تیم کامل است. هر یک از افراد تیم، تجربههای زیادی در بخشهای مذاکره و فروش، مارکتینگ و فنی دارند.»
به گفته او انتخاب بازار فعالیت این تیم هم بسیار مهم است، به هر حال، فرصتهای رشد زیادی در بازارهای مالی وجود دارد.
انتخاب اسمارتآپ به عنوان سرمایهگذار
نفیسه صادقی، مدیرعامل و همبنیانگذار استارتاپ کندل نیز در مورد جذب سرمایه از اسمارتآپ گفت: «در حال حاضر تنها با سرچ وی سی های مختلف می توانید پورتفوی هر سرمایهگذار خطرپذیر و غیر خطرپذیر را ببینید و با مقایسه تنوع و یا حتی تعداد استارتاپهای موجود در این لیست به نوع نگاه وی سی پی ببرید.»
صادقی با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت قلب «کندل» برای شروع همکاری با اسمارتآپ حضور استارتاپهای مطرح و موفق در پورتفوی این سرمایهگذار بود، گفت: «آنچه از اخبار موجود در اکوسیستم نیز میشنیدیم حکایت از پشتیبانی همه جانبه اسمارتآپ از استارتاپهای سرمایه گذاری شده خود داشت.»
استارتاپها و استفاده از ابزارهای بازار سرمایه
استارتاپ «کندل»، بهار ۱۴۰۱ در اولین راند جذب سرمایه خود از شرکت سرمایهگذاری خطرپذیر اسمارتآپ جذب سرمایه کرد. «کندل» یک پلتفرم تخصصی بازار سرمایه است که شرایطی فراهم کرده که کاربر درآن با هر سطح دانشی میتواند از ابزارهای تحلیل تکنیکال استفاده کند.
نفیسه صادقی ، محمد جواد خسروآبادی و پیام زاهد «کندل» را در بهار ۱۳۹۹ تاسیس کردند. کندل به شکل روزانه و لحظهای در هر بازار پیشنهاد فروش و خرید را در بخش پیشنهاد روز ارائه میکند و کاربر میتواند با سه سطح مختلف هدف و حد ضرری که در اختیارش قرار میگیرد در خصوص نگهداری یا معامله سهم یا ارز خود تصمیم بگیرد.
در حال حاضر «کندل» نزدیک به ۵۰ هزار کاربر دارد و بصورت لحظهای و در زمان حرکت بازار بر روی ۵ بازار تحلیلهای مبتنی بر هوش مصنوعی را به کاربران ارائه می کند.