رمز ارز

استیکینگ NFT، روشی جدید برای کسب درآمد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر تاکنون در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید، مطمئنا نام استیکینگ (Staking) به گوشتان خورده است- فرآیندی که شامل نگهداری سرمایه در یک کیف‌ پول‌ رمزارزی برای حمایت از امنیت و عملیات‌ یک شبکه بلاکچینی است و کاربر در ازای آن، پاداش دریافت می‌‌کند. جالب است که بدانید که امکان دریافت پاداش و کسب درآمد از طریق استیکینگ توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) هم وجود دارد.

به گزارش سایت کوین تلگراف، NFTها توکن‌های منحصربه‌فردی هستند و به همین دلیل، بیشتر کاربران تمایلی به فروش آنها ندارند. بنابراین، با استیکینگ این نوع دارایی‌ها، می‌توان به کسب درآمد غیرفعال پرداخت.

همانند استیکینگ سایر رمزارزها، استیکینگ NFTها هم به قفل کردن و نگهداری توکن‌های منحصربه‌فرد برای کمک به فعالیت شبکه و دریافت پاداش در ازای آن، گفته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، توکن‌های NFT می‌توانند نمایانگر آیتم‌های مختلفی باشند، از جمله آثار هنری، موسیقی، آیتم‌های درون بازی و غیره.

تا زمانی که شما مالک یک NFT هستید و آن را استیک کنید، می‌توانید از این راه به کسب درآمد غیرفعال بپردازید. در واقع، این روش کسب درآمد مشابه سودی است که از طریق بانک‌ها به دست می‌آید، با این تفاوت که در استیکینگ NFTها هیچ واسطه‌ای وجود ندارد.

البته لازم به ذکر است، تمام توکن‌های NFT را نمی‌توان استیک کرد، همان‌طور که این کار برای همه ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر نیست. به طور مشابه، استیکینگ NFTها باید از طریق یک قرارداد هوشمند در یک پروتکل بلاکچینی مناسب این کار، انجام شود.

نوع پاداشی که دارندگان NFTها می‌توانند در ازای استیکینگ توکن‌های خود دریافت کنند، به پلتفرم و نوع NFT آنها بستگی دارد. بیشتر پلتفرم‌های استیکینگ NFT پاداش‌های دوره‌ای ارائه می‌کنند که اغلب به صورت روزانه یا هفتگی پرداخت می‌شود.

در حال حاضر، بسیاری از پلتفرم‌ها از قابلیت استیکینگ NFT پشتیبانی می‌کنند که در ادامه، مهم‌ترین آنها را معرفی می‌کنیم.

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال که ده‌ها میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، در کنار سایر خدمات خود، از این پلتفرم NFT PowerStation خود، امکان استیکینگ NFTها (از جمله، توکن‌های هواداری) و کسب درآمد از این روش را هم برای کاربران فراهم می‌کند.

نمونه دیگری از این پلتفرم‌ها، پلتفرم MOBOX – یک بازی بلاکچینی – است. این پلتفرم دارای یک متاورس به نام MOMOverse است که در آن می‌توانید NFTهای مختلف را پیدا کنید. این NFT‌ها را می‌توان هم در بازار MOBOX معامله و هم استیک کرد.

علاوه بر این، بازی درآمدزای Splinterlands نیز این امکان را برای گیمرها فراهم کرده که با استیکینگ NFTهای خود، درآمد بیشتری کسب کنند.

در نهایت، لازم به ذکر است که به هنگام استیکینگ توکن‌های NFT، باید تحقیقات لازم را انجام دهید و بدانید که کدام NFTها فرصت رشد بیشتری دارند. همچنین، به خاطر داشته باشید که NFTها هم ممکن است با کاهش ارزش مواجه شوند. بنابراین، خطرات مربوط به این نوع سرمایه‌گذاری را هم در نظر بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا