فناوری

استریمینگ بیش از 40 درصد از تماشای تلویزیون را به خود اختصاص داد

استریمینگ بیش از 40 درصد از تماشای تلویزیون را به خود اختصاص داد

استریمینگ به بالاترین حد خود در نمودارهای بینندگان آمریکایی رسیده است. طبق آخرین داده‌های منتشر شده در وبسایت نیلسن، 40.3 درصد از تماشای روزانه تلویزیون در ژوئن 2024 مربوط به سرویس‌های پخش زنده اینترنتی بودند. این یک نتیجه برجسته برای استریمینگ ویدیو است که اولین بار در سال 2022 توانست در رتبه‌بندی نیلسن از روش پخش کابلی پیشی بگیرد.
 
به گزارش lastech، آمار ماه ژوئن نه تنها برتری یافتن استریمینگ از زمانی که Nielsen آن را به عنوان یک طبقه‌بندی در حال پیگیری در گزارش The Gauge خود اضافه کرد را نشان می‌دهد، بلکه همچنین بزرگترین سهمی است که نیلسن تا به حال برای یک طبقه‌بندی بینندگان ثبت کرده است. تلویزیون‌های کابلی 27.2 درصد از تماشاگران آمریکایی را در این ماه به خود اختصاص دادند، و پس از آن تلویزیون‌های پخش همگانی (broadcast) با 20.5 درصد قرار گرفت.
 
یوتیوب با 9.9 درصد استفاده ماهانه محبوب‌ترین پلتفرم استریمینگ بود، و پس از آن نتفلیکس با 8.4 درصد قرار گرفت. پخش تابستانی سریال بریجرتون به تقویت سهم نتفلیکس کمک کرد. این درام توانست 9.3 میلیارد دقیقه تماشا را در طول این ماه به نام خود ثبت کند. اما سایر سرویس‌ها سهم اندکی داشته‌اند، به طوری که Prime Video آمازون 3.1 درصد را به دست آورد، و پلتفرم‌های همراه Hulu و Disney+ به ترتیب 3 درصد و 2 درصد سهام این بازار را در اختیار داشته‌اند.

 

استریمینگ بیش از 40 درصد از تماشای تلویزیون را به خود اختصاص داد

در صورتی که این ارقام استریمینگ کم به نظر می‌رسند مهم است که توجه داشته باشید که Nielsen فقط مشاهده بر روی صفحه‌ تلویزیون‌ها لحاظ کرده است. این بدان معناست که تعداد زیادی از ساعت‌هایی که آمریکایی‌ها برای دیدن نمایش‌ها از طریق گوشی و تبلت‌های خود می‌گذرانند محاسبه نشده است.
 
در حالی که استریمینگ همچنان در حال جذب سهم بالاتری از بینندگان به سمت خود است، مدیران اجرائی بیشتر جنبه درآمدزایی آن متمرکز شده‌اند. در گزارش دیگری، یکی از تحلیلگران PricewaterhouseCoopers پیش‌بینی می‌کند که جذب آگهی‌ها حدود 28 درصد از درآمد جهانی استریمینگ را شامل خواهد شد. در سال 2023، این سهم 20 درصد بود.
 
این گزارش دلیل این تغییر را ثابت ماندن نرخ رشد درآمد حاصل از فروش اشتراک در این سرویس‌ها دانسته است. PwC می‌گوید: «شرکت‌ها با مشکل بیشتری در وادار کردن مردم به پرداخت بیشتر برای محصولات و خدمات دیجیتال مواجه هستند.» با افزایش تعداد و دامنه خدمات پخش، نوعی از اشباع بازار شروع شده است. در واکنش به این وضعیت، در سال‌های اخیر بسیاری از سرویس‌های پخش ویدیویی برتر از جمله نتفلیکس، دیزنی پلاس و آمازون پرایم ویدئو مدل‌های ترکیبی را معرفی کرده‌اند که بینندگان در ازای تماشای آگهی‌ها هزینه اشتراک ماهانه کمتری را می‌پردازند. اگر پیش‌بینی PwC دقیق باشد می‌توانیم انتظار داشته باشیم که پلتفرم‌های دیگر نیز از این روند پیروی کنند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا