بازی

از نسل جدید کارت‌های گرافیک انویدیا رونمایی شد

از نسل جدید کارت‌های گرافیک انویدیا رونمایی شد

کمپانی انویدیا بالاخره نسل جدید GPUهای خود را با دو کارت گرافیک بالا رده GeForce RTX 4080 و GeForce RTX 4090 را معرفی کرد.

مطلب پیشنهادی:تفاوت GTX و RTX کارت‌ گرافیک‌های انویدیا در چیست؟نام گذاری کارت گرافیک‌های انویدیا را دقیق‌تر بشناسید
تفاوت GTX و RTX کارت‌ گرافیک‌های انویدیا در چیست؟

نسل جدید کارت گرافیک این شرکت از معماری ایدا لاولیس (Ada Lovelace) استفاده و از فناوری  DLSS 3.0 پشتیبانی می‌کنند. فناوری DLSS 3.0 می‌تواند فریم ریت بازی‌ها را افزایش دهد و تا ۴ برابر عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد. انویدیا برای نشان دادن این کار از بازی سایبرپانک استفاده کرده که با این فناوری فریم ریت آن از ۲۳ به ۹۶ می‌رسد. همچنین باید به Microsoft Flight Simulator نیز اشاره کنیم که با DLSS 3.0 فریم ریت آن از ۵۳ به ۱۰۷ می‌رسد.

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 با ۲۴ گیگ رم از ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) در دسترس قرار می‌گیرد و ۲.۴ برابر سریع‌تر از 3090Ti است. کارت گرافیک GeForce RTX 4080 با دو مدل ۱۶ گیگ و ۱۲ گیگ رم به فروش می‌رسد و ۲.۴ برابر سریع‌تر از 3080Ti است. کارت گرافیک GeForce RTX 4090 حدود ۱۶۰۰ دلار قیمت دارد، و GeForce RTX 4080 برای مدل ۱۶ گیگابایتی ۱۲۰۰ دلار و برای مدل ۱۲ گیگابایتی ۹۰۰ دلار قیمت خورده است. 

انویدیا همچنین لحظاتی را به ابزار RTX Remix اختصاص داد که با استفاده از آن می‌توانید برای بازی‌ها ماد طراحی و ظاهر آن بازی‌ها را چندین برابر بهتر کنید. از جمله بازی‌هایی که برای این ویژگی به تصویر کشیده شدند می‌توان به The Elder Scrolls 3: Morrowind و Portal اشاره کرد، که بازی دوم در ماه نوامبر یک نسخه RTX رایگان برای دارندگان بازی اصلی دریافت خواهد کرد.

دو کارت گرافیک جدید انویدیا در نوامبر امسال، یعنی بین آبان و آذر، راهی بازار خواهند شد. انتظار می‌رود مدل‌های بیشتر و اقتصادی‌تر سری 40 همچون 4070 و 4060 طی ماه‌های آینده معرفی و سپس منتشر شوند.

مطلب پیشنهادی:تفاوت DDR5 و DDR4 در چیست؟رم DDR5 برای گیمرها ارزش خرید دارد؟
تفاوت DDR5 و DDR4 در چیست؟


ویجی‌لاگ پلاس: لو رفتن جی تی ای 6 و تریلر جدید گاد آو وار رگناروک

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا