فناوری

ارتش بریتانیا در حال آزمایش نسل بعدی فناوری پوشیدنی است

ارتش بریتانیا در حال آزمایش نسل بعدی فناوری پوشیدنی است

در گزارش‌ها آمده است که ارتش بریتانیا پیشرفت قابل توجهی در فناوری استفاده شده توسط سربازان خود داشته است.

به گزارش lastech، این گزارش که توسط پایگاه رسمی اخبار مرتبط با دولت بریتانیا، «gov.uk» منتشر شده است، افزود که این پیشرفت توانایی‌های عملیاتی سربازان را به عنوان بخشی از تعهد دولت بریتانیا برای ارائه آخرین قابلیت‌های دفاعی به آنها افزایش می‌دهد. در بررسی دفاع استراتژیک که اخیراً راه اندازی شده است.

فناوری جدید پوشیده شده بر روی بدنه که توسط سربازان گردان دوم هنگ سلطنتی آزمایش شده است، شامل مجموعه‌ای از نوآوری‌ها مانند سیستم‌های تشخیص لیزری، کنترل پهپاد و ابزارهای داده یکپارچه است. 

هدف این فناوری‌ها بهبود آگاهی میدان نبرد و سرعت بخشیدن به تصمیم‌گیری تاکتیکی و در نتیجه افزایش اثربخشی عملیات نظامی است.

این آزمایش که توسط دانشمندان آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی (Dstl) انجام شد، تأثیر قابل توجهی را نشان داد که پیشرفت‌های کوچک در فرماندهی، کنترل، ارتباطات، محاسبات و سیستم‌های اطلاعاتی (C4IS) می‌تواند بر تاکتیک‌های سطح پیاده نظام داشته باشد.

انتظار می‌رود نتایج بهبودیافته، سرعت نبردی را که سربازان در آن درگیر می‌شوند، افزایش دهد، آگاهی موقعیتی را افزایش دهد و تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر بر اساس داده‌های زمان واقعی را تسهیل کند.

فناوری‌های کلیدی آزمایش شده عبارتند از:
سیستم‌های تشخیص لیزری، از جمله هشدار دادن به سربازان در صورت هدف قرار گرفتن توسط دشمن، به‌علاوه تشخیص حرارتی پهپاد که نیروهای دشمن را با استفاده از تصویربرداری حرارتی شناسایی می‌کند.

همچنین شامل حسگرهای زمینی است که حرکت دشمن را تشخیص می‌دهد و هشدارها را به سیستم‌های پوشیده از بدن ارسال می‌کند، و یک سیستم هشدار قدرتمند روی کلاه ایمنی که بین نیروی خودی و دشمن تمایز قائل می‌شود.

همچنین شامل «سیستم‌های فانوس الکترونیکی: هنگام شناسایی پرتوهای لیزری ورودی، سیگنال‌های قابل تشخیصی منتشر می‌کنند و فاصله‌یاب‌های لیزری که محدوده اشیا یا اهداف را محاسبه می‌کنند».

به همه اینها «اپتیک دیجیتال پیشرفته روز و شب» را نیز اضافه کنید: دید و شناسایی هدف را در شرایط نوری مختلف افزایش می‌دهد و هاب هوشمند که حاوی یک واحد مرکزی برای منبع تغذیه و داده یکپارچه است.

در نهایت: «شبکه مشبکی که با اجازه دادن به سیگنال‌های رادیویی از رادیوی یک سرباز به رادیوی دیگر، محدوده ارتباطی را بهبود می‌بخشد».

ماریا ایگل، وزیر تدارکات و صنایع دفاعی ضمن تاکید بر بر تعهد دولت به توسعه فناوری نظامی، گفت: “این فناوری پیشرفته توانایی رزمی عملیاتی را افزایش می‌دهد و سطح آگاهی را در میدان نبرد ارتقا می‌دهد، ما از ادامه همکاری بین دولت، صنعت و دانشمندان در این برنامه نوآورانه استقبال می‌کنیم.”

طبق گزارش پایگاه رسمی اخبار مرتبط با دولت بریتانیا این تحقیق بخشی از چشم انداز سرباز یکپارچه آینده (FIDSV) است که بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه فناوری نسل بعدی “سرباز متصل به دیجیتال” می تواند قابلیت و مزیت عملیاتی را افزایش دهد.

دکتر پل هولینشد، مدیر عامل شرکت Dstl، بر اهمیت این همکاری تاکید کرد و اظهار داشت: “Dstl برای توسعه و ادغام فناوری‌هایی که نیروهای مسلح را متحول می‌کند و آنها را توانمندتر و جنگنده‌تر می‌کند، از نزدیک با صنعت همکاری می‌کند.”

جان راسل، دانشمند ارشد در Dstl، به تأثیر حیاتی فناوری جدید بر قابلیت عملیاتی اشاره کرد. وی گفت: این فناوری با برتری دادن به نیروهای مسلح از جان آنها در برابر دشمن محافظت می‌کند.

Dstl و شرکای صنعتی آن قصد دارند از درس‌های آموخته شده از این آزمایش برای هدایت توسعه تجهیزات آینده استفاده کنند. مرحله بعدی شامل آپشن‌های سوار بر خودرو و سیستم های سرباز مشترک با متحدان بریتانیا خواهد بود.

 توسعه و آزمایش در طول پنج سال آینده ادامه خواهد یافت و با در دسترس قرار گرفتن فناوری‌های جدید تکامل خواهد یافت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا