عمومی

ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۴ به مجلس؛ سقف درآمد دولت در بخش ارتباطات ۳۰ درصد افزایش یافت

ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۴ به مجلس؛ سقف درآمد دولت در بخش ارتباطات ۳۰ درصد افزایش یافت

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۴ که امروز به مجلس رسید، سقف درآمد و تراز عملیاتی دولت در بخش ارتباطات ۳۰ درصد افزایش یافته است.

در بخش نخست لایحه بودجه ۱۴۰۴، طبق جدول سقف درآمدها و تراز عملیاتی دولت، این رقم در بخش ارتباطات از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ به ۲۶۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۴ رسیده است و ۳۰ درصد رشد را نسبت به قانون بودجه‌ی قبل نشان می‌دهد.

صدور مجوز حفاری و نصب فیبر نوری هم در بخش نخست لایحه بودجه مورد توجه قرار گرفته است. در تبصره ۶ لایحه بودجه سال دیگر شهرداری‌ها، وزارت راه و سایر دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند که مجوز حفاری و نصب تجهیرات فیبر نوری در معابر شهری و خارج از شهر را حداکثر ۱۵ روز پس از تقاضای اپراتور ارائه کنند.

همچنین در راستای اجرای ماده (۶۵) قانون برنامه هفتم پیشرفت تمامی دستگاه‌های مشمول موظف هستند حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز مجوز حفاری و همچنین بهره‌برداری از زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات در اختیار خود را به اپراتورهای معرفی شده توسط وزارت ارتباطات ارائه کنند.

تعرفه گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ۱۵ درصد باقی ماند

در لایحه بودجه ۱۴۰۴ همچنین تعرفه واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار تغییر نکرده و همان ۱۵ درصد باقی مانده است.

بر این اساس حقوق گمرکی گوشی‌های تلفن همراه وارداتی بالای ۶۰۰ دلار در رویه تجاری ۱۵ درصد و در سایر رویه‌ها ۳۰ درصد محاسبه و دریافت خواهد شد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) مکلف است منابع حاصل از اجرای این حکم را به ردیف درآمدی ۱۱۰۴۱۰ واریز کند. واردات این کالاها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی، نیز مشمول این حکم می‌شود.

همچنین طبق جدول فروض برآورد منابع و مصارف دولت، از محل حقوق ورودی گوشی‌های تلفن همراه کمتر از ۶۰۰ دلار به میزان ۱.۸ میلیارد یورو و تعرفه گوشی‌های بیشتر از ۶۰۰ دلار ۵۰۰ میلیون یورو درآمد به دنبال خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا