رمز ارز

اختلال دوباره در شبکه سولانا، علت چه بود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه سولانا سال خوبی را سپری نمی‌کند؛ زیرا در طول 12 ماه گذشته حداقل هفت بار دچار قطعی کامل یا جزئی شده است. با توقف تولید بلوک در روز چهارشنبه، یک باگ دوباره بلاکچین سولانا را آفلاین کرده است. قطعی اخیر حدود چهار ساعت و نیم بیشتر طول نکشید؛ زیرا اپراتورهای اعتبارسنجی توانستند شبکه اصلی را دوباره راه‌اندازی کنند.
عدم وجود تراکنش‌های بادوام، به مکانیزمی اشاره دارد که بر اساس اسناد رسمی سولانا، به طول عمر معمول هش بلوک تراکنش می‌پردازد. یک اشکال در این ویژگی باعث شد تا گره‌ها خروجی‌های متفاوتی تولید کنند و این به شکست اجماع منجر شده و در نهایت باعث از کار افتادگی سیستم می‌شود.
بر اساس گزارش‌ها، قیمت سولانا از این اتفاق ضربه بزرگی را متحمل شده است و در 12 ساعت گذشته با 14٪ کاهش به زیر 40 دلار رسیده است. توکن اصلی شبکه اکنون 85 درصد از بالاترین قیمت تاریخی خود در نوامبر 2021 یعنی 260 دلار کاهش یافته است و بر اساس ارزش بازار کنونی خود در حال خارج شدن از لیست 10 رمزارز برتر است. سولانا که اغلب به عنوان قاتل اتریوم شناخته می‌شود، حداقل هفت بار از سپتامبر 2021 تا کنون به‌طور کامل یا جزئی آفلاین شده است.
در این میان، لازم به ذکر است که ساعت بلاکچین سولانا کند بوده و 30 دقیقه عقب‌تر از زمان واقعی کار می‌کند.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا