رمز ارز

اتحاد رئال مادرید و بارسلونا در متاورس!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئال مادرید و بارسلونا، دو باشگاه فوتبال اسپانیایی، برای پوشش تراکنش‌های رمزارزی و ارائه‌ محصولات متاورسی خود، اقدام به ثبت مشترک یک علامت تجاری در Web3 نمودند.
درخواست این علامت تجاری در 5 اوت به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ارسال شده است.
در این باره مایک کوندودیس، وکیل USPTO، در 11 آگوست در توییتر خود این خبر را تایید کرد و گفت این علامت تجاری شامل نرم‌افزارهای واقعیت مجازی و رمزارزی است. نرم‌افزار قابل دانلود برای استفاده به عنوان کیف پول دیجیتال و همچنین نرم‌افزاری برای مدیریت تراکنش‌های رمزارزی با فناوری بلاک چین خواهد بود.

در اوایل ماه ژوئن، دو علامت تجاری کریپتو توسط تیم‌های لیگ برتر انگلیس نیز ارائه شده بود که می‌توان آن را سیگنال ورود لیگ برتر به بخش متاورس درنظر گرفت. بلافاصله پس از آن در ماه جولای، تیم فوتبال کریستال پالاس نیز برای یک علامت تجاری که محصولات NFT و کریپتو را پوشش می‌داد، درخواست داد.
البته گسترش وب‌3 و ثبت علائم تجاری به فوتبال یا حتی ورزش محدود نمی‌شود و طبق اطلاعات دفتر علائم تجاری، غول پرداخت اینترنتی Mastercard حداقل 15 درخواست علامت تجاری مرتبط با رمزارزها، NFT و متاورس ارسال کرده است. در اواخر دسامبر 2021، والمارت نیز حداقل هفت علامت تجاری را ثبت کرد که نشان‌دهنده نفوذ آن به ارزهای دیجیتال و NFT است. شرکت نانوایی آمریکایی Panera نیز یک علامت تجاری برای “Paneraverse” به ثبت رساند که نشان از گسترش شرکت‌ها در Web3 دارد.

تخمین زده می‌شود که بیش از 2700 درخواست در رابطه با متاورس از 1 ژانویه تا 31 می به USPTO ارسال شده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 507 درخواست ارسال شده بود. در همین حال، به گفته می‎‌شود که سرمایه‌گذاری جهانی در متاورس تا ماه می امسال به 120 میلیارد دلار رسید که دو برابر میزان سرمایه گذاری در کل سال گذشته است.

منبع بی‌این کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا