رمز ارز

ابراز نگرانی سازمان ملل از نقش ارزهای دیجیتال در تامین مالی تروریسم!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته سوتلانا مارتینوا (Svetlana Martynova)، هماهنگ‌کننده مقابله با تامین مالی تروریسم در سازمان ملل متحد، گروه‌های تروریستی که از سیستم مالی رسمی کنار گذاشته شده‌اند، برای تامین مالی فعالیت‌های فجیع خود به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. این مقام سازمان ملل در اظهارات جدید خود گفت، اگرچه پول نقد و حواله همچنان روش‌های غالب تامین مالی تروریسم در کشورهای عربی و جنوب آسیا هستند، با این حال، سازمان‌های تروریستی پیشرفته از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.
آنتونیو گوترس، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز اظهار داشت، در حالی که فناوری‌های نوظهور پتانسیل بی‌نظیری برای بهبود شرایط انسانی در همه جا دارند، اما آسیب‌های وارده از سوی آنها نیز بسیار فراتر از تامین مالی تروریسم هستند. او می‌گوید:

تروریست‌ها و دیگر افرادی که ایدئولوژی‌های نفرت‌انگیزی دارند، از فناوری‌های جدید و نوظهور برای انتشار اطلاعات نادرست، دامن زدن به اختلافات، عضوگیری، جمع‌آوری منابع و اجرای حملات سوءاستفاده می‌کنند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

مارتینوا در مورد اینکه سازمان ملل چگونه برای رسیدگی به این مشکل در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌کند، گفت که چالش اصلی این است که دولت‌ها باید با مقررات هماهنگ شوند. به گفته مارتینوا، تعداد کمی از کشورها کار بر روی مقررات را آغاز کرده‌اند و حتی تعداد کمتری، با موفقیت آن مقررات را اجرا می‌کنند.
با این حال، لازم به ذکر است که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اخیرا میکسر رمزارزی Tornado Cash را به دلیل نگرانی‌های مربوط به پولشویی و جرایم سایبری تحریم کرد. برخی شرکت‌های امنیتی مبتنی بر بلاکچین مانند Chainalysis و Elliptic نیز در سال‌های اخیر برای ردیابی مجرمان سایبری به وجود آمده‌اند.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا