رمز ارز

آیا رمزریال بانک مرکزی ایران ماهیت ارزهای دیجیتال را دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سال گذشته، بانک مرکزی کشور از راه‌اندازی طرح آزمایشی رمزریال خبر داد و اخیرا هم اعلام کرد که این دارایی، از شهریور ماه امسال به عنوان یک روش پرداخت جدید آغاز به کار خواهد کرد.
در سال‌های اخیر، بانک مرکزی به علت تغییر وضعیت اقتصادی و توسعه فناوری‌های جدید، طرح‌های مختلفی برای به‌روزرسانی واحد پول ملی (ریال) ارائه کرده است. رمزریال یکی از طرح‌های پیشنهادی است که با استقبال گسترده از رمزارزها در ایران، انتظار می‌رود که رمزریال هم سازوکاری مشابه با رمزارزهای بین‌المللی داشته باشد، اما طبق توضیحات بانک مرکزی، رمزریال در واقع ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران است که نیاز به سامانه‌های تسویه و پرداخت نداشته و مکمل پول نقد خواهد بود.
غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی در این خصوص گفت:

رمزریال همان ریال خودمان است که در شکل دیجیتال عرضه می‌شود و مردم می‌توانند آن را به صورت دیجیتال استفاده کنند و هیچ شباهتی به رمزارزهای مورد مصرف در دنیا ندارد.

به گفته مرحبا، پشتوانه رمزریال، خود ریال است و تراکنش با رمزریال سودی در بر نخواهد داشت. رمزریال ماین (استخراج) نمی‌شود و ماینر ندارد و دستگاهی هم برای استخراج آن وجود نخواهد داشت.
رمزریال به صورت انحصاری توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود و به کاهش هزینه‌های انتشار و چاپ اسکناس کمک خواهد کرد و با ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده اصلی و دخیل نشدن در شبکه‌های بانکی، سرعت گردش پول را افزایش خواهد داد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا