رمز ارز

آیا خطر بزرگ‌تری از بحران صرافی FTX بازار رمزارزها را تهدید می‌کند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نظر می‌رسد امپراتوری ارزهای دیجیتال بری سیلبرت (Barry Silbert) با مشکل بزرگی روبرو شده است؛ زیرا بازوی وام‌دهنده گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group)، یعنی جنسیس (Genesis) نتوانسته بودجه مورد نیاز خود را تامین کند.
گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد سلامت گروه ارز دیجیتال وجود دارد، امپراتوری رمزارزی که توسط بری سیلبرت، یکی از سرمایه‌گذاران اولیه بیت کوین، ایجاد شده است. سیلبرت اغلب با نام مستعار «پادشاه کریپتو» نیز شناخته می‌شود.
طبق گزارش‌ها، بازوی وام‌دهنده جنسیس به طور ناگهانی قابلیت برداشت را در ۱۶ نوامبر متوقف کرد. به گزارش وال استریت ژورنال، جنسیس بدون هیچ موفقیتی به دنبال کمک مالی ۱ میلیارد دلاری از سرمایه‌گذاران مختلف است. شایعات حاکی از آن است که مایک نووگراتز (Mike Novogratz) و دوقلوهای وینکلواس (Winklevoss) از نجات این شرکت خودداری کرده‌اند.
در همین راستا، اد زیترون (Ed Zitron)، مدیرعامل EZPR، می‌گوید بیشتر مردم متوجه نیستند که اگر سرمایه جنسیس به زیر آب برود، با توجه به اینکه بزرگ‌ترین وام‌دهنده در حوزه ارزهای دیجیتال است، چه اتفاقات بدی ممکن است برای صنعت ارزهای دیجیتال بیافتد.
گری اسکیل (Grayscale)، یکی دیگر از شرکت‌های تابعه امپراتوری گروه ارز دیجیتال نیز اخیراً به دلیل «نگرانی‌های امنیتی» از به اشتراک گذاشتن مدارک ذخایر خود خودداری کرد و همین موضوع، باعث افزایش ترس و نگرانی‌ کاربران شده است.
اوایل این هفته، بلومبرگ گزارش داد که امپراتوری رمزارزی سیلبرت «شروع به نشان دادن شکاف‌های خود کرده است.» ماریو نوفل (Mario Nawfal)، بنیانگذار IBC Group، استدلال می‌کند که سقوط جنسیس می‌تواند به طور بالقوه بزرگتر از بحران صرافی FTX باشد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا