رمز ارز

آیا ارز دیجیتال بانک‌ها را نابود ‌می‌کند؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مجمع جهانی اقتصاد (WEF)، متشکل از بانک‌های مرکزی و ارائه‌دهندگان فناوری جهانی، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را به عنوان آینده پول بانک مرکزی معرفی کرده است.
مجمع جهانی اقتصاد از مدیران بانک‌های مرکزی مانند خولیو ولارده (Julio Velarde)، رئیس بانک مرکزی پرو و لستجا کگانیاگو (Lesetja Kganyago)، رئیس بانک مرکزی آفریقای جنوبی، تشکیل شده است. این هیئت، به چندین مزیت این ابزارهای مالی جدید (CBDC) اشاره کرد، اما بر مشکلات موجود در مسیر اجرای کارآمد آن‌ها نیز تأکید داشت.
خولیو ولارده در این باره اظهار داشت:

ما آموخته‌ایم که انقلاب باید از بانک‌های مرکزی به وجود بیاید. ما نمی‌دانیم که چگونه CBDCها اجرا می‌شوند… اما ما از نزدیک به آنچه در سراسر جهان رخ خواهد داد، نگاه می‌کنیم.

به گفته این مدیران بانک مرکزی، ما شاهد پرداخت‌های سریع‌تر، قراردادهای هوشمند، پول الکترونیکی، دارایی‌های رمزارزی و استیبل کوین‌ها هستیم و CBDC‌ یک کالای عمومی است که می‌تواند مکمل باشد، اما می‌تواند برخی از این موارد را نیز از بین ببرد. در واقع، CBDC می‌تواند به عنوان پلی بین اقتصاد دیجیتال جدید و اقتصاد استاندارد عمل کند.
از نظر این مدیران، مطالعه و آموزش در مورد CBDCها در بیش از صدها بانک در سطح جهان، در حال افزایش است. آنها معتقدند که محیط در حال تغییر است و برخی بانک‌های مرکزی نیاز به تغییر مطابق با آن را دارند.
کگانیاگو در پایان توضیح داد که مشکلات اجرای CBDC‌ها برای پرداخت‌های ملی و فرامرزی بیشتر در بخش نظارتی است تا در بخش فناوری؛ زیرا این موارد باید با مقررات چندین حوزه قضایی در سراسر جهان مطابقت داشته باشند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

نیوز بیت کوین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا