رمز ارز

آیا اتریوم تحت نظارت کمیسیون بورس آمریکا قرار می‌گیرد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به دنبال به‌روزرسانی اخیر شبکه اتریوم، گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) آمریکا، گفته که ممکن است این ارتقا برای بیرون راندن اتریوم از چارچوب قوانین فعلی حاکم بر آن و قرار گرفتن این ارز دیجیتال در حوزه قوانین اوراق بهادار، کافی باشد.
بر اساس تست Howey که مشخص می‌کند چه چیزی اوراق بهادار است، اگر پولی در شرکتی سرمایه‌گذاری شود و «انتظار معقول سوددهی» از تلاش‌های دیگران وجود داشته باشد، قرارداد سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. اگر معامله‌ای در این تست پذیرفته شود نیز یک قرارداد سرمایه‌گذاری محسوب‌شده و باید در SEC ثبت شود.
زمانی که ارزش اتریوم مبنی بر اثبات کار بود، به‌عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته نمی‌شد؛ اما حالا که ارزش اتریوم از اثبات سهام حاصل می‌شود، یعنی فرد استیک‌کننده، توکن‌های خود را در ازای سود برای مدت مشخصی از دسترس خود خارج می‌کند، می‌تواند یک دارایی با «انتظار معقول سوددهی» محسوب شود.
حال، جنسلر نیز خطاب به کمیته بانکداری سنا که بر مؤسسه او نظارت دارد، اشاره کرده که ممکن است استیکینگ، به‌طور رسمی، یک سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.
در همین حال، به گفته محقق ارشد Merkle Science، ارتقای اتریوم به اثبات سهام (PoS) ممکن است آن را در برابر مداخله و سانسور دولت نیز آسیب‌پذیرتر کند. این محقق گفت که برای تبدیل‌شدن به یک اعتبارسنج اتریوم باید ۳۲ اتریوم استیک شود. این هزینه گزاف، می‌تواند منجر به ادغام گره‌های اعتبارسنجی در شرکت‌های ارز دیجیتال بزرگ‌تر مانند بایننس، کوین بیس و کراکن شود.
گزارشی در اوایل این ماه از پلتفرم تجزیه‌وتحلیل بلاکچین نانسن (Nansen) نیز نشان داده بود که ۶۴ درصد از اتریوم‌های استیک‌شده در دست پنج نهاد بزرگ قرار دارند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کریپتوپوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا