موبایل

آموزش: ۴ ترفند ساده برای افزایش عمر باتری گوشی‌های اندروید

دستگاه‌های اندروید تنظیماتی دارند که می‌تواند عمر باتری دستگاه را افزایش دهد و سلامت باتری دستگاه اندروید را حفظ کند. گوشی‌های هوشمند امروزی ابزارهای پیچیده‌ای هستند و برای عملکرد صحیح به انرژی زیادی نیاز دارند. اگر متوجه شدید که تلفن اندرویدی شما دائما در حال خاموش شدن است یا شارژ باتری آن کم است، تغییر در تنظیمات به کارتان خواهد آمد. 

این چهار تغییر در تنظیمات عمر باتری دستگاه اندروید شما را افزایش می‌دهد:

کاهش روشنایی صفحه نمایش
روشنایی صفحه نمایش گوشی شما یکی از دلایل اصلی خالی شدن باتری است. مطمئن شوید که روشنایی دستگاه شما همیشه کامل نباشد. برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند روشنایی صفحه نمایش را بین ۶۵ تا ۷۰ درصد حفظ کنید زیرا این کار می‌تواند تا حد زیادی در مصرف باتری صرفه‌جویی کند. برای تنظیم این مورد، به Settings > Display > Brightness Level بروید و نوار لغزنده را به دلخواه تنظیم کنید.

تغییر از 5G به 4G
5G باعث می‌شود تلفن شما بسیار سریع‌تر کار کند، بنابراین می‌تواند انرژی زیادی را از بین ببرد؛ بسیار بیشتر از 4G. از این رو، زمانی که از ۵G استفاده نمی‌کنید، می‌توانید برای صرفه‌جویی در عمر باتری تنظیمات را به 4G تغییر دهید. برای تغییر آسان از 5G به 4G در اندروید، به تنظیمات و بعد شبکه و اینترنت بروید. از آنجا، روی Mobile Network > Prefered Network بزنید و سپس 4G یا 5G را انتخاب کنید.

زمان قفل خودکار را کاهش دهید
روش دیگری که م‌ توانید عمر باتری دستگاه اندرویدی خود را حفظ کنید، کاهش زمان قفل خودکار صفحه نمایش است. زمان قفل خودکار، به مدت زمانی گفته می‌شود که از دستگاه خود استفاده نمی‌کنید و صفحه نمایش شما روشن می‌ماند. هر چه فعال شدن قفل خودکار بیشتر طول بکشد، شارژ بیشتری هدر می‌رود. 

برای تنظیم این مورد، می‌توانید به Settings > Display > Sleep time بروید. کارشناسان توصیه می‌کنند زمان قفل خودکار گوشی خود را به حدود ۱۵ ثانیه یا ۳۰ ثانیه کاهش دهید.

تِم تیره را روشن کنید
اگر یک گوشی اندرویدی با صفحه نمایش «AMOLED» دارید، استفاده از تم تیره (Dark Theme) می‌تواند به شما کمک کند تا جلوی هدر رفتن شارژ باتری را بگیرید. تم تیره، پس‌زمینه دستگاه و بسیاری از برنامه‌ها را به رنگ‌های سیاه یا تیره‌تر تغییر می‌دهد. برای روشن کردن این ویژگی، به  Settings > Display > Dark Them بروید. 

منبع: همشهری آنلاین

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا