عمومی

آمریکا و چین خطرهای هوش مصنوعی را به بحث می‌گذارند

آمریکا و چین خطرهای هوش مصنوعی را به بحث می‌گذارند

ایالات‌ متحده و چین روز سه‌شنبه برای بحث درباره‌ی هوش مصنوعی و خطرهای این فناوری در ژنو دیدار خواهند کرد. مقام‌های آمریکایی تأکید کردند که سیاست‌های اصلی واشنگتن درزمینه‌ی هوش مصنوعی مذاکره‌کردنی نخواهد بود.

دولت جو بایدن می‌خواهد برای کاهش سوءتفاهم بین آمریکا و چین درباره‌ی مسائل مختلف با این کشور تعامل کند. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی آمریکا و وانگ یی، وزیر امور خارجه‌ی چین، ماه گذشته در پکن موضوع هوش مصنوعی را مطرح و توافق کردند اولین مذاکرات رسمی دوجانبه‌ی در این زمینه برگزار شود.

یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا قبلاً در پاسخ به اینکه آیا ایالات‌ متحده اولویت را به موضوع سلاح‌های هسته‌ای خواهد داد، به خبرنگاران گفت: «این اولین نشست در نوع خود است؛ بنابراین، انتظار داریم درباره‌ی همه‌ی خطرهای هوش مصنوعی بحث کنیم.»

یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی می‌گوید که توسعه‌ی سریع قابلیت‌های هوش مصنوعی چین در حوزه‌های غیرنظامی و نظامی و امنیت ملی، امنیت ایالات‌ متحده و متحدانش را تضعیف می‌کند. این مقام آمریکایی افزود که مذاکرات مذکور به واشنگتن اجازه می‌دهد تا نگرانی‌های خود را به‌طور مستقیم به چین انتقال دهد.

به‌‌گزارش رویترز، دولت بایدن قصد دارد برای محافظت از فناوری‌های کشورش دربرابر چین و روسیه، محدودیت‌هایی برای مدل‌های هوش مصنوعی توسعه‌یافته در ایالات‌ متحده اعمال کند که زیربنای چت‌با‌های محبوبی مثل ChatGPT هستند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا