مدیر سابق ایکس باکس: گیم پس بازیکنان را از خرید بازیها منع میکند
یکی از مدیران سابق ایکس باکس در مصاحبه جدید خود میگوید سرویس گیم پس او را «نگران» میکند، زیرا باعث میشود تا بازیکنان از خرید بازیها خودداری کنند.
سرویس گیم پس ایکس باکس با مجموعه عظیمی از بازیها و همچنین انتشار برخی عناوین بزرگ از جمله Gears of War 5 و Halo Infinite از روز اول عرضه، در بین بازیکنان محبوبیت زیادی پیدا کرده و البته برای کسانی که میخواهند با کمترین هزینه ممکن بازیها را تجربه کنند، مناسب است. با این وجود، ظاهرا تمام افراد از جمله «اد فرایز» معاون سابق انتشار بازی در ایکس باکس از سرویسهای اشتراکی راضی نیستند.
مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Forza Horizon 5جدال تایر با کاکتوس
فرایز در قسمت ۱۲۳ برنامه Xbox Expansion Pass حضور پیدا کرد تا در مورد حرفه خود، عملکرد ایکس باکس در ژاپن و استراتژی فعلی آن صحبت کند. زمانی که از او درباره تغییری که میتواند در رویکرد فعلی مایکروسافت ایجاد شود، سوال پرسیده شد، فرایز پاسخ داد: «تنها کاری که آنها انجام میدهند و من را نگران میکند، گیم پس است». فرایز در ادامه این سرویس را با اسپاتیفای مقایسه میکند که به گفته او کسبوکار موسیقی را نابود کرده است.
فرایز توضیح میدهد:
منظورم این است که [اسپاتیفای] به معنای واقعی کلمه درآمد سالانه تجارت موسیقی را به نصف کاهش داده و باعث شده تا مردم دیگر آهنگها را نخرند.
او توضیح میدهد که سرویس گیم پس هرچند از نظر ارزش پولی برای مشتریان عالی است، اما این رویکرد لزوما برای صنعت بازی مثبت محسوب نمیشود، زیرا بسیاری از بازیکنان را از خرید بازیها منع میکند. فرایز گفت:
باید مراقب باشیم تا سیستم مشابهی را در تجارت بازی ایجاد نکنیم. منظورم این است که این بازارها بسیار شکنندهتر از چیزی هستند که مردم تصور میکنند.
این موضوع در حالی اعلام شده که سونی به عنوان رقیب اصلی مایکروسافت در بازار بازیهای ویدیویی، در حال آمادهسازی سرویس اشتراکی جدید پلی استیشن پلاس خود است که میتواند رقیب گیم پس باشد.
مطلب پیشنهادی:ویجیلاگ: چهار قابلیت مهم ویندوز ۱۱ برای گیمرهاسیستم عاملی بهتر برای بازی کردن
ویجیلاگ پلاس: تایید ساخت دث استرندینگ 2 و بازیهای پلی استیشن پلاس
تماشای ویدیو از یوتیوب lastech پلاس